پنج شنبه 26/سپتامبر/2024

نشست سازمان همکاری اسلامی در مورد بلندی های اشغالی جولان

یکشنبه 24-آوریل-2016


سازمان همکاری اسلامی سه شنبه آینده به منظور بررسی اظهارات اخیر مقامات صهیونیستی درباره بلندی های اشغالی جولان سوریه نشست فوق العاده برگزار می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که «کمیته اجرایی این سازمان نشست فوق العاده ای با مشارکت نمایندگان کشورهای عضو در مقر دبیر خانه آن در شهر جده برگزار خواهد کرد تا اظهارات تند مقامات صهیونیستی درباره بلندی های اشغالی جولان سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.»

این سازمان همچنین اعلام کرده است که نشست مذکور به درخواست کشور کویت به عنوان رئیس دوره کنونی شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی برگزار می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که سازمان همکاری اسلامی سعی در اتخاذ موضعی یکپارچه و قاطع در قبال برگزاری نشست هیات دولت صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولاغن و اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دارد که گفته بود «بلندی های اشغالی جولان تا ابد در دست اسرائیل باقی خواهد ماند.» سازمان همکاری اسلامی این اظهارات را نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل و قوانین بین المللی می داند.

این اظهارات نتانیاهو با واکنش های گسترده طرف های عربی و اسلامی و غربی مواجه شد و اتحادیه عرب هم با صدور بیانیه ای این اظهارات “خصمانه و تند” را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی بلندی های اشغالی جولان را در جریان جنگ 6 روزه سال 1967 به اشغال خود درآورد و در سال 1981 از الحاق آنها به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی خبر داد، اما جامعه بین المللی با این اقدام آن مخالفت کرد و این تصمیم را به رسمیت نشناخت.

 

لینک کوتاه:

کپی شد