جمعه 20/سپتامبر/2024

خشم رژیم صهیونیستی از بیانیه شورای امنیت در مورد بلندی های جولان

چهارشنبه 27-آوریل-2016

رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز سه شنبه بیانیه شورای امنیت درمورد بلندی های اشغالی جولان و اینکه این منطقه متعلق به سوریه است را به شدت موردانتقاد قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نماینده رژیم صهیونیستیدر سازمان ملل مدعی شد که برگزاری نشست شورای امنیت در مورد بلندی های جولان درواقع نادیده گرفتن حقایق در خاورمیانه است، زیرا در شرایطی که هزاران نفر در سوریهکشته می شوند و میلیون ها نفر آواره و بی خانمان شده اند، شورای امنیت در مورد”اسرائیل” که نماد دمکراسی ! در منطقه است تشکیل جلسه می دهد!

این در حالی است که شورای امنیت در نشست روز گذشته خود کهبه درخواست ونزوئلا و مصر برگزار شده بود، تاکید کرد که تمامی قطعنامه های بینالمللی گذشته الحاق جولان به رژیم صهیونیستی را باطل و مردود می داند.

همچنین نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد که تمامی 15کشور عضو این سازمان نسبت به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیمصهیونیستی در مورد بلندی های اشغالی جولان ابراز نگرانی و تاکید کرده اند که وضعیتقانونی حاکم بر این منطقه به هیچ وجه قابل تغییر نیست.

در این بیانیه که نماینده چین آن را قرائت کرد، آمده است کهجولان متعلق به سوریه است و هرگونه قانونگذاری و اقدام رژیم صهیونیستی در اینمنطقه بر حسب قوانین بین المللی باطل و مردود است.

همچنین نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز تصریح کرد که ایننشست در پی اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر اینکه جولان تا ابد تحت تصرف و اشغالرژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند، برگزار شد.

لازم به ذکر است که دولت رژیم صهیونیستی برای نخستین بار ازسال 1967 نشست هفتگی خود را در بلندی های اشغالی جولان برگزار کرد. در این نشستنتانیاهو مدعی شد که جولان متعلق به “اسرائیل” است و تا ابد نیز تحتسیطره آن باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه:

کپی شد