جمعه 20/سپتامبر/2024

رهبر انقلاب اسلامی: دفاع از فلسطین نماد دفاع از اسلام است

یکشنبه 1-می-2016

رهبر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشتند: دفاع از فلسطین، نماددفاع از اسلام است و جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از ابتدا، حمایت از فلسطینرا وظیفه خود می‌دانست، در آینده نیز به این وظیفه عمل خواهد کرد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفترمقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران عصر امروز(یکشنبه) در دیدار رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئتهمراه، در تحلیلی جامع از شرایط کنونی منطقه، واقعیت تحولات جاری را، تلاش جبههغرب به سرکردگی امریکا برای تسلط بر منطقه از طریق جنگ وسیع و گسترده با جبههاسلام دانستند و تأکید کردند: جنگ گسترده‌ای که امروز در منطقه در جریان است،ادامه جنگی است که از ۳۷ سال پیش،بر ضدّ جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است و در این رویارویی، مسئله فلسطین، مسئلهاصلی و محوری است و جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از ابتدا، حمایت از فلسطین راوظیفه خود می‌دانست، در آینده نیز به این وظیفه عمل خواهد کرد.
ایشان با تأکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایراندر قضیه فلسطین، موضعی مقطعی نبوده و نیست، گفتند: از قبل از پیروزی انقلاب اسلامیو در دوران مبارزه، موضوع حمایت از فلسطین و لزوم مقابله با رژیم صهیونیستی درمواضع امام خمینی(ره) به کرّات بیان می‌شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیزحمایت از مردم فلسطین، جزء اولین کارهای ما بود، بنابراین دفاع از آرمان فلسطین،به‌طور طبیعی در ذات جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه «دفاع از فلسطین،نماد دفاع از اسلام است»، افزودند: جبهه استکبار تلاش گسترده‌ای به‌کار گرفته استتا این رویارویی را «جنگ میان شیعه و سنی» معرفی کند.
ایشان، تقابل شیعه و سنی را، طرحی استعماری وامریکایی خواندند و تأکید کردند: مهمترین مسئله در شرایط کنونی منطقه، شناخت صحیحدو جبهه اصلیِ این درگیری گسترده و شناخت موقعیت درست خود است، زیرا اگر حدّ فاصلمیان دو جبهه به‌درستی شناخته نشود، ممکن است ناخواسته در مقابل جبهه اسلام قراربگیریم.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با چنیننگاه کلانی به مسائل منطقه، امریکا را دشمن اصلی و رژیم صهیونیستی را پشت سر او می‌داند،خاطرنشان کرد: ایران، دفاع از قضیه فلسطین را همواره وظیفه خود می‌داند و به انجاماین وظیفه ادامه خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخناندبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در خصوص برخی تلاشها برای فشار بیشتر به حزب‌الله لبنانخاطرنشان کردند: حزب‌الله لبنان قوی‌تر از آن است که با این اقدامات دچار آسیب شودو امروز قطعاً هراس و وحشت رژیم صهیونیستی از حزب‌الله، بسیار بیشتر از گذشته است.
ایشان با تأکید بر تحقق سنت الهی مبنی بر پیروزیجبهه حق گفتند: این پیروزی قطعی است، اگرچه فراز و نشیب، و ریزش و رویش دارد، اماوعده الهی برای یاری‌کنندگان دین خدا تخلف‌ناپذیر است.
در ابتدای این دیدار، آقای رمضان عبدالله دبیرکلجهاد اسلامی فلسطین، ضمن تشکر از حمایتها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبالموضوع فلسطین، گزارشی از آخرین تحولات نوار غزه و کرانه باختری بیان کرد و گفت:مردم غزه با وجود ادامه محاصره و سخت‌تر شدن شرایط، همچنان ثابت‌قدم و استوارایستاده‌اند و در کرانه باختری نیز با وجود سرکوب شدید و گسترده‌ی رژیم صهیونیستی،شعله‌های انتفاضه با همت و اراده‌ی نسل جدید جوانان فلسطینی سر برآورده است.
وی با تأکید بر آمادگی‌های روزافزون نیروهای مقاومتدر فلسطین و توانایی‌های غیرقابل تصور آنان، به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت:امریکایی‌ها و کشورهای دنباله‌روِ آنها در طراحی خود به‌دنبال ارائه چهره‌ای غیرواقعی از جمهوری اسلامی ایران و به فراموشی سپرده‌شدن رژیم صهیونیستی، و همچنین به‌دنبالتجزیه منطقه از طریق القای جنگ شیعه و سنی هستند و بر همین اساس، فشارها بر حزب‌اللهلبنان، افزایش پیدا کرده است، اما جهاد اسلامی فلسطین، ضمن شناخت صحیح از تحولات،بر حمایت از حزب‌الله و مقاومت در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد