جمعه 20/سپتامبر/2024

دیدار دبیر کل جهاد اسلامی با مقامات ایران

یکشنبه 1-می-2016

رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در تهران به سرمی‌برد، دیروز و امروز با تعدادی از مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار وگفتگو کرد.
به گزارش خبرنگارمرکز اطلاع رسانی فلسطین از تهران، دبیر کل جهاد اسلامی امروز (یکشنبه) با حضور درمحل وزارت امور خارجه کشورمان با محمدجواد ظریف وزیر خارجه دیدار و در خصوص آخرینتحولات فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.
دو طرف در این دیدارآخرین تحولات فلسطین و منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجهایران در این دیدار مساله فلسطین را مسأله اول جهان اسلام خواند.

او افزود: هر اقدامیکه مسأله اول جهان اسلام و خطر رژیم صهیونیستی را کمرنگ کند قابل قبول نیست.

ظریف با تأکید برلزوم وحدت همه گروه‌های فلسطینی اظهار کرد: هدف جهان اسلام و گروه‌های فلسطینیباید دفع خطر رژیم صهیونیستی باشد.

در این دیدار رمضانعبدالله نیز با ارایه گزارشی از اوضاع داخلی فلسطین، آخرین وضعیت منطقه و جایگاهایران را در حل بحران‌های منطقه‌یی را مورد تأکید قرار داد.

رمضان عبدالله روزگذشته نیز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظامو مشاور رهبر انقلاب اسلامی ایران در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار باولایتی با بیان اینکه متاسفانه در جهان عرب حساسیتی نسبت به فلسطین و مردم مظلومآن وجود ندارد، گفت: همه تلاش خود را برای نشان دادن ایران به عنوان دشمن اصلیگذاشته‌اند و در این جهت حتی با دشمنان اسلام هم متحد و هماهنگ شده‌اند و اینبسیار تاسف برانگیز است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و صلح منطقهمحسوب می‌شود.

رهبر جنبش جهاداسلامی افزود: ما تاکید داریم که رژیم صهیونیستی تنها دشمن اسلام است اما آنانتلاش می‌کنند که نام فلسطین را به فراموشی بسپرند و همه را به سمت دشمنی با ایرانسوق دهند و ما این توطئه را می‌شناسیم و احساس تکلیف می‌کنیم برای حفظ و حمایت ازایران و اجازه نمی‌دهیم که مسیر مبارزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف شود.

ولایتی هم ضمن خوش آمدگویی و اظهار خرسندی از این ملاقات گفت: بعد ازتلاش غربی‌ها برای تجزیه جهان اسلام و سقوط قدس، با بیداری جهان اسلام بار دیگرتجزیه کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین وملت های تحت ظلم منطقه حمایت خواهد کرد و خواب شوم دشمنان در تجزیه و تسلط برکشورهای اسلامی تعبیر نخواهد شد.

وی افزود: کسانی که اسلام را با تمام وجود خود درک می‌کنند غصه و دغدغههمیشگی آنان اسلام و حفظ یکپارچگی آنان است و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظمرهبری نیز با این نگاه و همین دغدغه به عرصه مبارزه با بدخواهان اسلام و حمایت وپشتیبانی از ملت مظلوم وارد شده‌اند و این روند با قوت بیشتر به ویژه برای حمایتاز ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در جمهوریاسلامی ایران هیچ تردیدی برای مقابله با دشمنان اسلام وجود ندارد و این سیاستاصولی و بنیادین مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جمهوریاسلامی ایران نسبت به مقاومت و گروه‌های مختلف جهادی اشراف داشته و آنان که دراتخاذ مواضع دقیق و منطقی تزلزل داشته‌اند متضرر شده‌اند و هر جا کار مثبت شده عده‌ایتلاش می‌کنند که آن را خراب کنند، اما پیروزی با مقاومت و ایستادگی به دست خواهدامد و ایران از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد.

در پایان رمضانعبدالله تصریح‌کرد: می‌دانیم جمهوری اسلامی ایران در شرایط سختی قرار داشته است وتوطئه‌های فراوانی را پشت سر گذاشته، اما امید مسلمانان به ایران است و از اهتماممسئولان عالی نظام و به ویژه رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر می‌کنیم.

از سوی دیگر، قراراست رمضان عبدالله شلح و هیأت همراه وی بعدازظهر امروز در تالار تشریفات مجلس شورایاسلامی با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار می‌کند.

لینک کوتاه:

کپی شد