شنبه 21/سپتامبر/2024

تلاش تشکیلات خودگردان برای بازگشت به نوار غزه

سه‌شنبه 3-می-2016

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردانفلسطین روز یکشنبه آینده در چارچوب یک سفر رسمی سه روزه وارد قاهره ـ پایتخت مصر ـمی شود و با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور و سامح شکری وزیر امور خارجه و خالد فوزیمدیر کل سرویس های اطلاعات مصر دیدار می کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،روزنامه “الحیات” چاپ لندن ضمن اشاره به این مطلب، افزود که این دیداربر حمایت مصر از حقوق قانونی ملت فلسطین و ادامه دفاعش از مساله فلسطین در تمامیمحافل بین المللی مترکز خواهد شد؛ به ویژه اینکه قاهره به زودی ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده می گیرد.
پیش بینی می شود که این شورا در نشستروز جمعه آینده بحث حمایت بین المللی از فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد، ایناقدام در حالی صورت می گیرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ساز و کارهایی برایاجرای مصوبات سابق مربوط به حمایت بین المللی از فلسطینیان است.
از سوی دیگر، منابع مصری اعلام کردندکه مقامات قاهره در جریان این دیدار بر حمایت مصر از تشکیلات رام الله و تلاش هایشدر زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید خواهندکرد. 
این منابع افزودند که در جریان اینملاقات تلاش های مصر برای حمایت از آرمان فلسطین و همچنین محوریت نقش مصر در زمینهحفظ امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه و یکپارچه سازی کشورهای عربی در مصاف با چالشهای فراروی امت عربی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
منابع مذکور خاطرنشان ساختند که طرفین درجریان این دیدار بحران انسانی و امنیتی سرزمین های اشغالی فلسطین و خشم ملت فلسطین از تداوم تعرضات اشغالگران صهیونیست به مقدسات اسلامی و ادامه شهرک سازی را موردبررسی قرار خواهند داد.
این منابع یادآور شدند که عباس و مقاماتقاهره پیرامون دستور کار نشست آتی سران عرب در موریتانی و تلاش های کشورهای عربیبرای حمایت از تشکیلات خودگردان بحث و گفت و گو خواهند کرد. 
منابع مصری تصریح کردند که طرفین دراین دیدار پیرامون اوضاع نوار غزه و تلاش تشکیلات خودگردان برای بازگشت به باریکهغزه جهت نظارت بر گذرگاه های این منطقه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.  

لینک کوتاه:

کپی شد