یکشنبه 27/اکتبر/2024

معاریو: تجاوز به تونل ها خط قرمز حماس است

شنبه 7-می-2016

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از زمانتوقف جنگ در غزه در تابستان سال 2014 اقدام به حفر تونل های زیادی کرده است وتخریب این تونل ها توسط رژیم صهیونیستی خط قرمز حماس و در واقع زنگ خطر برای آغازجنگی دیگر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان معاریو، حماس تونل های مرزی که پس از جنگ 51 روزه حفر شده اند را خط قرمز خودمی داند.

منبع مذکور این سوال را مطرح کرد که آیا حماس ساکت می نشیندتا ارتش رژیم صهیونیستی این تونل ها را تخریب کند و واکنشی نشان نمی دهد؟!

این روزنامه اشاره کرد که حماس حاضر است در صورت ادامهتخریب تونل های مرزی قید آتش بس را زده و وارد جنگی دیگر با رژیم صهیونیستی شود.

معاریو با اینکه روزهای حساس و سرنوشت سازی پیش رو است،تاکید کرد که حماس و رژیم صهیونیستی از زمان توقف جنگ تاکنون تا این حد در شرایطسخت و پیچیده قرار نگرفته اند.

این روزنامه افزود که هیچیک از طرفین در حقیقت به دنبال جنگنیست اما تنش حاصل شده کنونی در نتیجه عملیات ارتش برای کشف تونل های حماس ممکناست در نهایت به آغاز جنگی دیگر منجر شود.

روزنامه مذکور تصریح کرد که حماس میلیون ها دلار برای ساختتونل ها هزینه کرده است و زمان زیادی را صرف این کار کرده است و مسلما در مقابلتخریب این تونل ها ساکت نخواهد نشست.

 

لینک کوتاه:

کپی شد