یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نتانیاهو: در جریان انقلاب ژانویه 2011 مصر را تهدید کردیم

سه‌شنبه 10-می-2016

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که درسپتامبر سال 2011 وقتی انقلابیون مصر به سفارت این رژیم در قاهره حمله کرده وکارکنان و هیات دیپلماتیک اسرائیل را در آنجا محاصره کرده بودند، تهدید به ارسال نیروهایویژه صهیونیستی به قاهره کرده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازمنابع صهیونیستیع بنیامین نتانیاهو در مراسم یادبود کارکنان سابق وزارت خارجه رژیمصهیونیستی مدعی شد که در سپتامبر سال 2011 وقتی انقلابیون مصر به سفارت این رژیمدر قاهره حمله کرده و کارکنان و هیات دیپلماتیک اسرائیل را در آنجا محاصره کردهبودند، تهدید به ارسال نظامیان صهیونیستی به قاهره کرده بود و همین مساله باعثتغییر موازنه و حل و فصل موضع شد و نظام مصر با همکاری وزارت خارجه این رژیم هیاتدیپلماتیک اسرائیل را از محاصره انقلابیون و تظاهر کنندگان خارج کرد.

رژیم صهیونیستی پس از حملات مذکور مجبور بهتخلیه سفارت خود در قاهره و انتقال 85 نفر از اعضای خانواده های دیپلمات هایصهیونیستی به فلسطین اشغالی شده بود.

تظاهر کنندگان مصری در روز نهم سپتامبر 2011 دراعتراض به کشته شدن 5 نفر از نیروهای امنیتی مصر به دست نظامیان صهیونیست درمرزهای مشترک مصر با فلسطین اشغالی، به سفارت رژیم صهیونیستی در وسط قاهره حملهکردند. اما سفارت اسرائیل در آن روز به خاطر تعطیلات پایان هفته بسته بود و وقتیتظاهر کنندگان به ساختمان سفارت حمله کردند، جز 6 نفر از نگهبانان کسی آنجا نبود وآنها هم به اتاقی که دارای در ضد گلوله بود، پناه بردند و ضمن تماس تلفنی بانتانیاهو، او را در جریان اتفاقات و حوادث روی داده قرار دادند.

البته نتانیاهو در این اظهارات خود اشاره ای بهتماس تلفنی اش با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نکرد. اوباما در آن زمان خطاب بهنتانیاهو اعلام کرد که کاخ سفید تدابیری برای حل این مساله اتخاذ کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در آن زمان از دولت موقت مصرکه اداره آنرا پس از برکناری حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، شورای نظامی برعهده داشت، خواست که به تعهدات خود در زمینه حفظ امنیت سفارت رژیم صهیونیستیپایبند باشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در آن زمان با”لئون بانتا” همتای آمریکایی خود تماس برقرار کرد و هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا هم با همتای مصری خود تماس گرفت.

نگهبانان صهیونیست به محض خارج شدن از محاصرهتظاهرکنندگان مصری، به همراه سفیر و دیگر کارکنان سفارت این رژیم با هواپیمایاختصاصی به فلسطین اشغالی انتقال داده شدند.

یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی مصر به نامسرتیپ “طلعت مسلم” تاکید کرد که این اظهارات نتانیاهو صرفا مصرفتبلیغاتی دارد. وی خاطر نشان کرد که ادعاهای نتانیاهو درباره این تهدیدات نشانگربحران حاکم بر رژیم صهیونیستی به خاطر فقدان امنیت و آرامش در فلسطین اشغالی درنتیجه انتفاضه قدس است که به دست جوانان فلسطینی شعله ور شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد