جمعه 20/سپتامبر/2024

دونالد ترامپ: اسرائیل با تهدیدات جدی مواجه است

چهارشنبه 11-می-2016

دونالد ترامپ نامزدجمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که تهدیدات کنونی فرا روی اسرائیل بیشتر از هر زمان دیگر است و دلیل این مساله به عملکرد دولت باراک اوباما برمی گردد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، وی در مصاحبه با روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” افزود که شرایط اسرائیل به خاطر اقدامات اوباما بسیار نابسامان است و مشکلات و شرایط اسرائیلیها را درک می کند.

وی یادآور شد که بیشاز همه اسرائیلی ها را دوست دارد و بیش از همه از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

وی قول داد که درصورت رای آوردن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضعیت نابسامان اسرائیلی ها را کهمولود رفتار اوباما است، بهبود بخشد و میزان کمک نظامی آمریکا به اسرائیل را چندین برابر افزایش دهد. 

وی با بیان اینکه رقابتشبا هیلاری کلینتون نامزد دمکرات امری آسانی نیست،  افزود:« نظرسنجی ها نشان می دهد که وضعیت من نسبتبه کلینتون بهتر است.»
وی فاش ساخت که طیچند روز آینده به سرزمین های اشغالی 1948 سفر می کند و با سران اسرائیل دیدار وگفت و گو می کند. 
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاستجمهوری آمریکا چند روز پیش در مصاحبه با همین روزنامه با اشاره به اینکه در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را بهقدس اشغالی انتقال خواهد داد، تاکید کرد که با هرگونه تلاش سازمان ملل برای تحمیلخواست و اراده خود بر رژیم صهیونیستی مقابله خواهد کرد.
ترامپ بار دیگر تاکید کرد که سفارتآمریکا را از تل اویو به قدس منتقل خواهد کرد. او قبلا نیز بر این مساله تاکیدکرده بود.
وی تصریح کرد که هیچ کس به اندازه من حامی”اسرائیل” نیست و همه باید از این رژیم حمایت کنیم.

ترامپ بر ضرورت مذاکره مجدد در مورد برنامه هسته ای ایران بر اساس شروط وخواسته های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

ترامپ ماه مارس گذشته در سخنانی در نشست “ایپک”عنوان کرد که در هر مذاکراتی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین ازاین رژیم که اصلی ترین همپیمان آمریکا است، حمایت خواهد کرد.

این میلیاردر آمریکایی اظهار داشت که فلسطینیان باید هرچهسریع تر به میز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی بازگردند و این را هم باید بدانندکه روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز کم رنگ نخواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد