سه شنبه 24/سپتامبر/2024

اعتراض یهودیان به نمایش فیلمى در جشنواره کن در مورد فلسطينيان

دوشنبه 16-می-2016

سازمان‌های یهودی فرانسهخواهان جلوگیری از نمایش فیلم “مونیخ: داستان یک فلسطینی” در جشنوارهبين المللى کن شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین به نقل از خبرگزاری آناتولی، روژه کوکرمن، رئیس این شورا طى نامه اى به پيرلسكيور رئيس جشنواره بين المللى كن و آدرى آزولى وزير فرهنگ فرانسه خواهان جلوگيرىاز نمایش فیلم “مونیخ: داستان یک فلسطینی” شد.

اين فيلم درباره حادثه گروگانگیری 11 ورزشکار اسرائیل توسط یک گروه فلسطینی در زمان بازی‌های المپیک تابستانی1972 مونیخ است.

پایگاه اطلاع رسانی شورای نمایندگی سازمان‌هاییهودی فرانسه  (CRIF)نوشت که کوکرمن دراین نامه ضمن ابراز نگرانی خود از نمایش فیلم مذکور در جشنواره کن آمده است: درفیلم “مونیخ: داستان یک فلسطینی” مامورين آلمانى در حادثه قتل 11ورزشکار مذكور مقصر، و از گروگان گيرهاى فلسطینی به عنوان جنگجویان آزادی ياد شدهاست. از ديدگاه او نمايش این فیلم در جشنواره کن باعث “رسوایی” است.

انتظار می رود فیلم “مونیخ: داستان یکفلسطینی” به کارگردانی نصری حجاج در چارچوب برنامه “بازار فیلم کن”به نمایش گذاشته شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم دبی امسال برای اولینبار یک مجموعه شامل فیلم‌های عربی، از جمله فیلم “مونیخ: داستان یکفلسطینی” را به جشنواره كن ارسال كرده است.

در مورد حادثه کشته شدن 11 ورزشکار اسرائیلیدر زمان المپیک تابستانی 1972 مونیخ توسط یک گروه فلسطینی به در اعتراض به سیاستهای رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته و در حین مداخله پلیس آلمان كشته شدند. درنتیجه این حادثه علاوه بر 11 ورزشکار مذکور 5 فلسطینی نیز جان باخته و 3 فلسطینیدیگر زخمی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد