دوشنبه 23/سپتامبر/2024

همایش انتفاضه پلی برای بازگشت در سالروز فاجعه اشغال فلسطین برگزار شد

دوشنبه 16-می-2016

همایش “انتفاضه پلی برای بازگشت” عصردیروز یکشنبه با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکترخالد قدومی نماینده حماس در تهران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین وجمعی از مردم در اندیشکده فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین ازاین مراسم، این همایش به مناسبت سالروز فاجعه اشغال فلسطین برگزار شده بود. نمایندهحماس با ایراد سخنرانی در این همایش گفت:فاجعه نکبت در دل و اندیشه ما همچنانحادثه تالم بار است. در همین حال این مناسبت مایه خوشحالی رژیم صهیونیستی است. غرباین رژیم که عامل ریختن خون جوانان فلسطینیست را مظهر دموکراسی می داند اما موسساتو نهاد های مدنی باید چهره کریه این رژیم را رسوا کنند.

 وی افزود:من به عنوان یک فلسطینی با تکیه به باورهای قرآنی، ایمان دارم که پیروزی ازآن ماخواهد بود. با هر شهید و خونی که در فلسطین ریخته می شود باورهای ما محکم و راسختر می شود اما آنچه که امروز در سالروز فاجعه فلسطین وجود دارد با گذشته فرق میکند در گذشته فقط ما یک رنج و غم داشتیم اما اکنون دردها و رنجهای بسیاری داریم.

دکتر قدومی تصریح کرد: فلسطین تنها طرح و برنامهای است همه طرف های نزاع در منطقه و همه آزادگان جهان بر آن اتفاق نظر دارند چوندشمن ما دشمن آشکاری است و آن را به خوبی می بینیم.

وی با اشاره به انتفاضه قدس گفت:  شهدای فلسطینی از اوایل اکتبر تا به امروز 178شهید هستند در برابر 32 نظامی اسرائیلی یعنی نسبت 6 به 1 . جوانان ما بدون امکاناتو سلاحی این مبارزه را با نظامیان این رژیم انجام دادند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: جامعهصهیونیست و مردمش اختلافات داخلی بسیار زیادی دارند اما همه این ها علیه ملت فلسطینمتحد هستند. کسی که فکر می کند رژیم صهیونیستی امتیازی را از طریق سازش به ما میدهد سخت در اشتباه است حتی آن ها طرح اخیر فرانسه برای مذاکرات سازش را رد کردند.اما در مقابل چه اتفاقی می افتد معاون ارتش رژیم صهیونیستی می گوید روابط ما با مصرو اردن در حال پیشرفت و در گسترش است.

وی ادامه داد: مسئله دوم هم عادی سازی روایط بارزیم صهیونیستی است که آفت بزرگی است که ما به آن مبتلا هستیم در گذشته اتحادیهعرب دفاتر تحریم رژیم صهیونیستی را در کشورهای عربی اسلامی دایر کرده بود امامتاسفانه این دفاتر امروز تعطیل شده اند

وی در پایان گفت: ما باید برنامه و طرح داشتهباشم برای وحدت و ارتباط با یکدیگر. شیعه و سنی، عرب و غیر عرب باید با یکدیگر درارتباط و متحد باشیم. ما می خواهیم یکپارچه و یک صدا با هم متحد باشیم و اگر اینگونهباشد فلسطین به راحتی آزاد خواهد شد. 

آیت الله اراکی دیگر سخنران این مراسم بود که به ایراد سخنرانی پرداخت. آیت الله اراکی طیسخنانی در این همایش گفت: ابتدا باید سالروز نکبت و سالروز به رسمیت شناخته شدنرژیم منحوس صهیونیستی توسط سازمان ملل را به بشریت تسلیت بگویم همچنین انتفاضهبزرگ الاقصی را به همه بشریت تبریک بگویم.

دبیر‌کلمجمع جهانی تأکید کرد: امروز برخی جریان‌های جهان اسلام رسما از رژیم صهیونیستیحمایت و با جمهوری اسلامی ایران مخالفت می‌کنند اینها همان جریان نفاق در جهاناسلام هستند.

ویافزود: بهتر است بگوییم راه حل مشکلات جامعه اسلامی در فلسطین است. این فلسطین استکه اراده‌های جامعه اسلامی را به هم پیوند می‌دهد و جامعه اخوت اسلامی ایجاد می‌کند؛بنابراین می‌توانیم بازگشت به هویت رسول الله(ص) را از فلسطین آغاز کنیم

دبیر‌کلمجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اسرائیل مشکل اصلی جهان اسلام است، تأکید کرد:امروز هر اتفاقی که در جهان اسلام می‌افتد رژیم صهیونیستی در پشت این اتفاقات قراردارد.

ویاظهار داشت: جریان نفاق، بیماری جدیدی در جامعه اسلامی نیست و صدها سال است کهدرگیر این بیماری هستیم؛ مشکل این است که این عفونت امروزه سرباز کرده است و اگرداعش و جریان‌های افراطی شکل‌گرفته است در واقع همان دمل‌های چرکینی است که جامعهاسلامی را رنج می دهد.

در پایان این مراسم کاروان موتورسواران روح الله با حمل پرچم های فلسطین از میدان روح الله قم تا مسجد مقدس جمکران به حرکت درآمدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند

لینک کوتاه:

کپی شد