یکشنبه 22/سپتامبر/2024

رویکرد امنیتی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه حماس

پنج‌شنبه 19-می-2016

رویکردامنیتی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی مبتنی بر مقابله با افزایش قدرت جنبش مقاومتاسلامی “حماس” در نوار غزه از طریق اتخاذ تدابیر مختلف است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تشریح رویکرد امنیتیاویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی به اظهارات قبلی وی در زمان حضور درجبهه اپوزیسیون درباره احتمال تعامل امنیتی تل آویو با حماس استناد کرده است که پساز حمایت گسترده شهرک نشینان صهیونیست و معرفی به عنوان بهترین گزینه برای تصدیسمت وزارت جنگ و نیز مقابله با جنبش حماس و موج عملیات های مقاومتی در کرانهباختری بیان کرده بود.

هاآرتصخاطر نشان کرده است که لیبرمن به تهدیدات همیشگی خود علیه رهبران جنبش حماس ادامهخواهد داد و پیام های تهدید مبنی بر نابودی این جنبش در غزه ارسال خواهد کرد وشاید هم به از سر گیری سیاست ترور رهبران حماس متوسل شود.

اینروزنامه تاکید کرده است که لیبرمن کمتر از یک ماه قبل اعلام کرده بود که «اگر وزیرجنگ شود، به “اسماعیل هنیه” (نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) تنها 48ساعت فرصت خواهد داد تا اجساد نظامیان صهیونیستی را برگرداند و دو غیر نظامی اسیردیگر به نام های “آوراهام منگستو” و “هاشم السید” را آزاد کندو در غیر این صورت او ترور خواهد شد.»

هاآرتصدر ادامه آورده است که لیبرمن “پایان دادن به حکومت حماس” و از سر گیریشهرک سازی ها در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و قدس را از جمله شرط های خودبرای پیوستن به دولت صهیونیستی عنوان کرده بود و از همین رو، مشخص نیست که وی پساز تصدی سمت وزارت جنگ چطور با این مساله امنیتی تعامل خواهد کرد.

اینروزنامه همچنین به اظهارات دو هفته قبل لیبرمن در کنفرانس امنیتی اسدوروت اشارهکرده است که گفته بود رژیم صهیونیستی نیازمند تقویت نظام جایگزین حماس است، امااین نظام نباید دار و دسته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و یا محمددحلان عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح باشد. هاآراتص اعلام کرده است که ایناظهارات به خوبی بیانگر رویکرد امنیتی احتمالی لیبرمن است.

لینک کوتاه:

کپی شد