یکشنبه 27/اکتبر/2024

پروژه قدس دوم تلاش جدید رژیم صهیونیستی برای تحریف تاریخ قدس اشغالی

دوشنبه 23-می-2016

صهیونیسم بین الملل قصد دارددر راستای توجیه تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین، با حفاری های باستانشناسی در قدس وجود شهر باستانی و تاریخی “مملکت داود” در زیر قدس اشغالیرا ثابت کند و در همین راستا، به تازگی فایلی ویدیوئی درباره شهر تاریخی در زیرقدس منتشر کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، فیلم “قدس دوم” که در 3 دقیقه و 42ثانیه توسط مرکز مطالعات صهیونیستی “اطلس” تهیه شده است، نشانگر حجمحفاری های صورت گرفته در زیر شهر اشغالی قدس در راستای اثبات ادعاهای رژیمصهیونیستی مبنی بر وجود “قدس دوم” در زیر این شهر و اثبات روایتصهیونیستی درباره قدس است.

در بالای شهر قدس و مسجد مبارکالاقصی در مقایسه با زیرزمین آنها تغییرات چندانی صورت نگرفته است. مرکز مطالعات اسرائیلی “اطلس” توانسته است فایلی ویدیوئی از 6 فیلم مستند تهیه شده توسط روزنامه هاآرتصتهیه کند که نشان می دهد رژیم صهیونیستی با حفاری های خود در زیر قدس، عملا یک شهرزیرزمینی با ویژگی های کاملا یهودی ساخته است تا آنرا به عنوان سند حقانیتصهیونیست ها و یهودیان در تاسیس “اسرائیل” ارائه دهد و روایت فلسطینی درهر دو بعد مسیحی و اسلامی را تکذیب کند.

این فیلم نشانگر حجم حفاریهای صورت گرفته در زیر قدس و مسجد الاقصی و وسعت تونل های حفر شده در نزدیکی ستونها و پایه های مسجد الاقصی است و یک تونل به طول 533 متر و عرض یک متر و ارتفاع یکالی 5 متر و دیگری به طول 190 متر و عرض یک متر را به تصویر می کشد که هر دو بهتونل “مبکی” یا “ندبه” می رسند.

در همین راستا، عبد الرحمنشهاب مدیر مرکز مطالعات اسرائیلی “اطلس” در گفتگو با پایگاه فلسطینی “فلسطینالیوم” اعلام کرد که روزنامه هاآرتص در هر یک از فیلم های 6 گانه خود به بخشیاز عملیات های جاری در زیر مسجد مبارک الاقصی و حفاری ها و طرح های یهودی سازیاشاره کرده بود و این مرکز با انتخاب بخش های مختلف از این فیلم ها، واقعیت هایمربوط به حفاری ها در زیر قدس و مسجد الاقصی را در فایل کمتر از 4 دقیقه ای بهتصویر کشیده است.

شهاب تصریح کرد که یهودیانبا این حفاری ها و پروژه های یهودی سازی سعی در ساختن شهر قدس دوم با رنگ و بویکاملا یهودی و به دور از آثار و نشانه های اسلامی و مسیحی را دارند و مساله خطرناکدرباره آن تحریف تاریخ قدس و ترویج روایت تاریخی جعلی یهودی درباره آن است و خطردوم تخریب مسجد مبارک الاقصی در صورت وقوع زمین لرزه طبیعی یا مصنوعی است.

وی از مراجع رسمی فلسطینخواست با مشاهده این فیلم مستند، سامان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل”یونسکو” را در جریان آن قرار داده و پرونده حفاری های صورت گرفته درزیر قدس و مسجد الاقصی را به نهادها و محاکم بین المللی ببرند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستیاز سال 1963 تا 1967 باستان شناسان کشورهای مختلف را برای اثبات روایت تاریخی جعلییهودی درباره قدس بسیج کرده بود، اما وقتی تلاش هایش به نتیجه ای نرسید، ارتش خودرا مامور ادامه این عملیات ها و حفاری ها کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد