یکشنبه 22/سپتامبر/2024

آغاز برنامه های هفته جهانی لغو محاصره نوار غزه

سه‌شنبه 24-می-2016

هماهنگکننده تحرکات ملی برای لغو محاصره نوار غزه از اقلیت های فلسطینی و عربی و اسلامی درخارج و تمامی آزادگان جهان خواست تا در فعالیت ها و برنامه های هفته جهانی لغومحاصره باریکه غزه که روز سی و یکم ماه جاری آغاز می شود، شرکت داشته باشند.

بهگزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، علاء البطه امروز سه شنبه با ایراد نطقی در جریانتحصن ده ها زن فلسطینی در بندر غزه، خواستار لغو محاصره باریکه غزه شد.

ویهمچنین خواهان حمایت از کشتی های لغو محاصره باریکه غزه شد که فعالان زن بینالمللی قصد دارند آنها را به سمت نوار غزه ارسال کنند.

قراراست کمپین جهانی لغو محاصره نوار غزه در پایان ماه جاری و همزمان با سالروز فاجعه کشتارسرنشینان کشتی مرمره ترکیه، برنامه هایی را با شعار هفته جهانی لغو محاصره غزه برپاکند.

وی ضمناستقبال از تلاش های کمپین جهانی حمایت از کشتی های زنان، به دست اندرکاران اینکمپین درود و سلام نثار کرد و بر لزوم حمایت از این حرکت بین المللی تاکید ورزید.
قراراست این کشتی ها در سپتامبر آینده راهی باریکه غزه شوند، هدف از این اقدام شکستنسد محاصره نوار غزه است.
وی ازمجامع جهانی؛ به ویژه شرکت کنندگان در کنفرانس فعالیت های بشردوست که با حضور نمایندگانبیش از 60 کشور و 6000  مسئول بین المللیتحت نظارت بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دراین کشور برگزار شده است، خواست تصمیمات شجاعانه را برای حمایت از حقوق حقهفلسطینیان اتخاذ کنند.
عناصر یگاندریایی ارتش اسرائیل بامداد روز دوشنبه سی و یکم ماه می سال2010 با حمله به کشتیمرمره ترکیه 9 تن از شهروندان ترک را به شهادت رساندند. این کشتی حامل بیش از 650حامی آرمان فلسطین از 37 کشور بود که نظامیان اسرائیلی همگی آنان را ربوده و بهبندر اشدود در سرزمین های اشغالی 1948 انتقال داده و از آنان بازجویی به عمل آوردند.
از سوی دیگر، مسئول شاخهبانوان جنبش مقاومت اسلامی حماس محاصره نوار غزه را یک جنایت خواند و گفت که فقطاسرائیل در این تجاوز دست ندارد، متاسفانه برخی طرف های عربی و فلسطینی در اینمحاصره با رژیم صهیونیستی همدستی کردند.
رجاءالحلبی با طرح این سوال که هدف دشمن صهیونیستی از این محاصره چیست، افزودکه دشمن صهیونیستی وقتی دید ما حاضر نیستیم در قبال یک لقمه نان از عزت و شرفمانچشم پوشی کنیم، دست به این جنایت زد.
وی ازملت های عربی خواست تا برای تحقق آرمان فلسطین که آرمان جوهری امت است، دست بهتحرکات جدی بزنند.

از سویدیگر، سخنگوی کمپین جهانی لغو محاصره غزه به تشریح اهداف این کمپین و برنامه هایآن پرداخت.

منیسکیک از تمامی طیف ها و قشرهای ملت فلسطین خواست تا در برنامه های هفته جهانی لغومحاصره غزه شرکت کنند، این برنامه ها در سی و یکم ماه جاری آغاز می شود و تا پنجمماه آتی ادامه خواهد داشت.

ویخواستار تبیین آرمان های ملت فلسطین و خیزش آزادگان جهان برای حمایت از مساله فلسطین شد.

لینک کوتاه:

کپی شد