جمعه 20/سپتامبر/2024

جهاد اسلامی: به زودی تسهیلاتی در روند فعالیت گذرگاه رفح ایجاد می شود

چهارشنبه 25-می-2016

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که اینجنبش در جریان دیدار با مقامات مصری تمامی مسائل مربوط به اوضاع داخلی فلسطین درسایه تحولات منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیاد نخاله خاطر نشانکرد که جنبش جهاد تلاش های زیادی برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح میان نوار غزه ومصر انجام داده است و به زودی تسهیلاتی در روند فعالیت این گذرگاه ایجاد خواهد شد.

نخاله تصریح کرد که رمضان عبد الله شلح دبیر کل جنبش جهادتماس های متعددی با مقامات حماس انجام داده است تا با همفکری و رایزنی طرفین زمینهرفع موانع موجود بر سر راه فعالیت گذرگاه رفح فراهم شود. وی افزود که تداوم بستهبودن گذرگاه رفح و افزایش فشارها می تواند منجر به انفجار اوضاع در نوار غزه شود.

این رهبر جنبش جهاد خاطر نشان کرد که با توجه به پیچیدگیاوضاع داخلی فلسطین و عدم امکان حصول تحول قابل ذکر در عرصه آشتی ملی، ما درمذاکرات مان با برادران مصری بیشتر اهتمام خود را بر روی درد و رنج ملت فلسطین وبه ویژه ساکنان باریکه غزه معطوف کردیم که در معرض محاصره قرار دارد.

وی افزود ما در این مذاکرات خواستار بازگشایی گذرگاه رفحشدیم و اعلام کردیم که این مساله نباید به شکاف داخلی فلسطین یا آشتی ملی گره زدهشود؛ چرا که در نهایت این ملت فلسطین است که درد و رنج ناشی از بسته بودن گذرگاهرفح را تحمل می کند و تاوان آنرا پس می دهد.

زیاد نخاله تاکید کرد که برادران مصری هم در این دیدارهاتاکید کردند که بازگشایی گذرگاه رفح در این مرحله تا حد زیادی به وضعیت امنیتیاستان شمال سینا دارد و این مساله از نظر آنها با اقدامات اتخاذ شده از سوی دو طرفمصری و فلسطینی ارتباط دارد.

نخاله تصریح کرد که رمضان عبد الله شلح با رهبران حماس درداخل و خارج و در راس آنها خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی”حماس” تماس گرفته و آنها را در جریان مذاکرات با طرف مصری و خواسته هایآنها برای رفع موانع پیش روی بازگشایی گذرگاه رفح قرار داده است.

وی افزود که ما نمی خواهیم روحیه مردم را تضعیف کنیم و یاسقف انتظارات را بالا ببریم، اما با طرف های مختلف تماس برقرار کرده ایم و به اینتلاش های خود که با استقبال برادران مصری مواجه شده است، ادامه می دهیم وامیدواریم که این تلاش ها نتایج مثبتی داشته باشند و به زودی شاهد گشایش در وضعیتگذرگاه رفح باشیم.

این رهبر جهاد اسلامی در پایان اعلام کرد که هیات این جنبشدر دیدار با مقامات مصری بر نقش محوری این کشور در قبال مساله فلسطین؛ چه در زمینهمنازعه با رژیم صهیونیستی و سیاست های شهرک سازی، یهودی سازی بی وقفه در قدس وکرانه باختری و چه در زمینه ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد