دوشنبه 23/سپتامبر/2024

تهدید حزب خانه یهودی علیه ائتلاف نتانیاهو ـ لیبرمن

پنج‌شنبه 26-می-2016

رئیس حزب خانه یهودی رژیم صهیونیستی با تاکیدبر خواسته خود مبنی بر ایجاد تغییرات فراگیر در کابینه امنیتی، تهدید کرد که درصورت عدم موافقت با درخواست وی، توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اویگدورلیبرمن وزیر جنگ جدید این رژیم برای پیوستن حزب “اسرائیل خانه ما” بهائتلاف دولتی را بر هم خواهد زد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازروزنامه صهیونیستی “هاآرتص”، نفتالی بنت از نتانیاهو خواسته است کهنماینده نظامی در کابینه وزارتی امنیتی منصوب کند تا وزرا را در زمان مناسب درجریان آخرین تحولات امنیتی قرار دهد و علاوه بر این، بازدیدها از پایگاه های ارتشصهیونیستی و مناطق نظامی دیگر را به منظور اطلاع از واقعیت های موجود در آنهاافزایش دهد و از سوی دیگر، روند دسترسی به اطلاعات محرمانه را تسهیل بخشد.

بنت تهدید کرده است که در صورت عدم موافقت باخواسته اش، حزب خانه یهودی در جریان رای گیری روز دوشنبه آینده با انتخاب لیبرمنبه عنوان وزیر جنگ مخالفت کرده و به آن رای منفی خواهد داد و این مساله می تواندباعث شکست توافق ائتلافی نتانیاهو ـ لیبرمن شود؛ چرا که این ائتلاف برای نهایی شدنبه 8 رای اعضای حزب خانه یهودی در کابینه نتانیاهو نیاز دارد.

بر اساس گزارش اخیر ناظر دولت صهیونیستی که بخشهایی از آن لو رفته بود، در جریان جنگ 51 روزه تابستان سال 2014 در غزه، برخیاطلاعات محرمانه اساسی از اعضای کابینه امنیتی مخفی نگه داشته شده بود و از همینرو، بنت از نتانیاهو خواست که کمبودها و کاستی های موجود درباره اطلاع رسانیدرباره اطلاعات محرمانه به وزرا را برطرف کند.

رئیس حزب خانه یهودی تاکید کرده است که نمیتوان بدون قرار دادن ابزارهای لازم در اختیار وزرای عضو کابینه امنیتی، از آنهاانتظار داشت که مسئولیت امنیت رژیم صهیونیستی را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد