جمعه 20/سپتامبر/2024

مانورهای ارتش صهیونیستی از ترس حملات به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی

دوشنبه 30-می-2016

رژیمصهیونیستی امروز دوشنبه همزمان با “هفته بحران” مانور بزرگ خود برایآماده سازی جبهه داخلی به منظور مقابله با سناریوهای احتمالی را آغاز کرد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطیین به نقل از منابع قدس اشغالی، این سناریوهایاحتمالی شامل شلیک موشک و تخلیه دهها هزار نفر از ساکنان این مناطق است که احتمالمی رود به ویژه در صورت بروز جنگ احتمالی با جنبش حزب الله لبنان و یا جنبش مقاومتاسلامی “حماس” در غزه، رژیم صهیونیستی در چنین وضعیت هایی قرار گیرد.

این درحالی است که نتایج نظرسنجی فرماندهی جبهه داخلی این رژیم نشان می دهد که تنها 14درصد از صهیونیست ها اعلام کرده اند که در صورت وقوع جنگ آمادگی تخلیه منازل شانرا دارند.

رسانههای صهیونیستی هم گزارش داده اند که با وجود دشواری پیش بینی درباره ماهیت جنگآتی، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مطمئن است که در صورت وقوع جنگ، مساله شلیک موشک هامهمترین خطر و چالش پیش روی این رژیم خواهد بود.

براساس گزارش های منتشر شده در جامعه صهیونیستی، ستادهای بحران در تمامی دستگاه هابحث ها و نشست های گسترده ای را برای کسب آمادگی به منظور مقابله با بحران ها وحوادث غیر مترقبه برگزار می کنند.

“بزلئیلترایبر” رئیس ستاد بحران این رژیم هم خاطر نشان کرد که پس از گذشت یک دهه ازجنگ دوم لبنان، همچنان وضعیت آمادگی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی برای مقابله باخطرات مرزی در حد متوسطی قرار دارد و یکی از خطرناک ترین سناریوهای احتمالی،تهدیدات حزب الله یا حماس مبنی بر انجام حملات موشکی بزرگ در آغازین روزهای جنگ بهمنظور ارزیابی میزان آمادگی جبهه داخلی فلسطین اشغالی، ساکنان و تاسیسات زیربناییاست.

ترایبرتصریح کرد که چنین خطری ایجاب می کند که ما آماه تخلیه شهرک های صهیونیست نشین وانتقال دهها هزار نفر از ساکنان این شهرک ها به مناطق دیگر چه در شمال و چه درجنوب فلسطین اشغالی باشیم.

لینک کوتاه:

کپی شد