شنبه 21/سپتامبر/2024

بررسی رنج های کودکان فلسطینی در کنفرانس انجمن پزشکان فلسطینی در اروپا

سه‌شنبه 7-ژوئن-2016

نهمین کنفرانس انجمن پزشکان فلسطینی در اروپاـ شاخه آلمان ـ امروز سه شنبه در شهر هانوفر آلمان به کار خود پایان داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این کنفرانس250 پزشک و چهره علمی فلسطینی مقیم آلمان و سراسر قاره اروپا و همچنین هیات هاییاز کانادا و آفریقای جنوبی شرکت داشتند. شرکت کنندگان در این اجلاس پیرامون بیماریهای اطفال، رنج و محنت های آنان در داخل سرزمین های اشغالی فلسطین، اردوگاه هایآوارگان در خارج از سرزمین های اشغالی به خاطر کمبود شدید امکانات و تجهیزات پزشکیو همچنین بیماری های شایع کودکان در منطقه خاورمیانه، ناهنجاری های مادرزادی ونارسایی های قلبی و اندام های تحتانی کودکان به بحث و گفت و گو پرداختند.  
رئیس انجمن پزشکان فلسطینی در اروپا گفت کههدف از برگزاری این کنفرانس آگاه ساختن اعضای این انجمن از تازه ترین رخدادها و پیشرفتهای علمی و رنج و محنت های کودکان فلسطینی در سایه اشغالگری، محاصره ظالمانه ومحرومیت آنان از ابتدایی ترین حقوق حقه بود.
منذر رجب افزود:« ما قصد انعکاس رنج و محنتهای کودکان فلسطینی به جهانیان را داریم، ما از آنان می خواهیم برای لغو اینمحاصره و پایان بخشیدن به نقض حقوق کودکان فلسطینی دست به تحرکات جدی بزنند، اکنون زمان آن فرارسیده است که کودکان فلسطینی همانند کودکان دیگر سرزمین ها در امنیت و آرامش وآزادی کامل به سر برند و از امکانات بهداشتی و تغذیه سالم برخوردار باشند و درداخل سرزمین خود از هرگونه اقدام ظالمانه و غیر انسانی اعم از قتل و بازداشت وسرکوب در امان باشند.»
از سوی دیگر، انجمن پزشکان فلسطینی در اروپا ـشاخه آلمان ـ با ایراد نطقی گفت که این انجمن در راستای امضای قرارداد با نهادهای آلمانیو عربی و بین المللی برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی فلسطین تلاش می کند، زیراوضعیت بهداشتی و درمانی فلسطین به خاطر تجاوزات دشمن صهیونیستی و محاصره ظالمانهنوار غزه با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه است.»
اشرف الددا افزود که انجمن پزشکان فلسطینی دراروپا ـ شاخه آلمان ـ به عنوان یک نهاد مدنی پزشکی اروپایی نهایت تلاش خود را برایانجام وظایف و مسئولیت های اخلاقی اش در قبال ملت مظلوم فلسطین در داخل و خارج آن بهکار بسته است.  
وی خاطرنشان ساخت که پروژه ها و طرح های این انجمنمی تواند موجب کاهش رنج و محنت های ملت فلسطین گردد که از ده ها سال پیش تحت اشغالقرار گرفته است، در پی این اشغالگری زیرساخت های بهداشتی و درمانی فلسطین ازبین رفته است و فعالیت های پزشکی به پایین ترین سطح تنزل کرده است و به همین خاطرطیف وسیعی از بیماران فلسطینی از جمله نوزادان، کودکان، افراد سالخورده و بیمارانسرطانی جان باخته اند.

وی یادآور شد که عمده ترین پروژه های اینانجمن، اجرای پروژه ای مشترک با وزارت توسعه آلمان در زمینه آموزش کادرهای پزشکیفلسطینی در بیمارستان المقاصد شهر بیت المقدس به منظور بهبود عملکرد تیم پزشکی اینبیمارستان است.
وی همچنین از تصمیم این انجمن برای انجام عملجراحی پیوند چشم مصنوعی برای روی تمامی مجروحان جنگ 51 روزه غزه که بینایی خود را از دست دادند، خبر داد و گفت کهدر جریان این جنگ بیش از 40 فلسطینی ساکن نوار غزه چشمانشان را از دست دادند که بخشاعظم آنان را کودکان و زنان و افراد سالخورده تشکیل می دهند.

وی یادآور شد که این انجمن 5 گروه ازمجروحان جنگ اخیر غزه را به بیمارستان های آلمان انتقال داد و آنان را پس از درمانو معالجه به فلسطین برگرداند.
الددا از مسئولان بیمارستان های آلمان بهخاطر ارائه خدمات درمانی رایگان به این مجروحان و همچنین از دولت آلمان؛ به ویژهوزارت خارجه این کشور به خاطر فراهم آوردن تسهیلات برای این مجروحان تقدیر و تشکرکرد.
 
وی تصریح کرد که عمدهترین دستاوردهای این انجمن در برهه گذشته اعزام هیات پزشکی به باریکه غزه در جریان جنگ 51 روزه غزه جهت درمان و مداوای مجروحان جنگی و افزایش تلاشها برای گسترش مناسبات بین المللی برای ایجاد شرکت های تعاونی کارآمد و فعال واثرگذار در راستای کمک به بخش درمان و بهداشت فلسطین است.
 
کنفرانس انجمن پزشکانفلسطینی در اروپا امسال یک مشخصه برجسته داشت و آن هم حضور شخصیت های بلند پایهآلمانی از جمله توسام هرمن شهردار هانوفر در آن بود، وی باایراد نطقی ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در این اجلاس، از آنان خواست تا از فضاهاو تریبون های علمی و فرهنگی شهر هانوفر نهایت استفاده را کنند.
در این کنفرانس هیات هایی از انگلیس، کانادا،آفریقای جنوبی شرکت داشتند که این اقدام با هدف گشودن زمینه های همکاری میان اینانجمن و نهادهای مختلف کشورهای مذکور صورت گرفت.

در این کنفرانس فضل نعیم رئیس دانشکده پزشکی دانشگاهاسلامی و رئیس انجمن پزشکان استان های جنوبی فلسطین از طریق سیستم “اسکایپ”شرکت کرد، وی با ایراد نطقی به بررسی عمده ترین چالش های فراروی بخش پزشکی نوارغزه که ناشی از محاصره و  اشغالگری است،پرداخت.

وی همچنین از حمایت های انجمن پزشکان فلسطینی در اروپا تقدیر و تشکر به عملآورد. 

لینک کوتاه:

کپی شد