یکشنبه 27/اکتبر/2024

دبیر کل اتحادیه عرب دوشنبه به اراضی فلسطینی سفر می کند

شنبه 11-ژوئن-2016

دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه آینده به اراضی فلسطینی سفر می کند و قرار است در جریاناین سفر با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر ریاست تشکیلات در شهررام الله واقع در کرانه باختری دیدار و گفتگو کند.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری “شین هوا”، نبیل عربیدر جریان سفر چند ساعته درباره تحرکات فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی باهدف از سر گیری مذاکرات سازش به بهانه تلاش برای حل منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی ونیز طرح صلح عربی که در سال 2002 مطرح شد و اساس آن بر معادله زمین در مقابل صلحاستوار است، بحث و گفتگو کند.

یکمسئول فلسطینی در گفتگو با شین هوا خاطر نشان کرد که هدف از این دیدار میان عباس ونبیل عربی بررسی پیشنهادهای عملی ارائه شده برای پیگیری نتایج کنفرانس پاریس استکه در تاریخ 3 ژوئن نشست مقدماتی آن با مشارکت وزرای خارجه 25 کشور عربی و غربی ازجمله آمریکا برگزار شد تا با ارائه برخی مشوق های اقتصادی و تضمین های امنیتیطرفین فلسطینی و صهیونیستی به از سر گیری مذاکرات سازش تشویق شوند.

مسئولانفلسطینی نسبت به این مساله معترض هستند که در بیانیه پایانی این کنفرانس هیچ اشارهای به ساز و کار یا برنامه زمانی مذاکرات نشده است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی رسما مخالفت خود با طرح فرانسه را اعلام کرده و مدعیشده است که بهترین راه دستیابی به صلح مذاکرات مستقیم میان طرفین صهیونیستی وفلسطینی است و کنفرانس های بین المللی صلح نمی تواند منجر به تحقق سازش میان طرفینشود.

گفتنیاست که نبیل عربی قبل از این در تاریخ 29 دسامبر سال 2012 به همراه محمد کامل وزیرخارجه وقت مصر به رام الله سفر کرده و با عباس دیدار و گفتگو کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد