شنبه 21/سپتامبر/2024

همبستگی شهرداران فرانسه با اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی

پنج‌شنبه 16-ژوئن-2016

16 نفر از شهردارانفرانسه از کمپین بین المللی نامزدی مروان برغوثی برای دریافت جایزه صلح نوبل حمایتکردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این شهرداران همچنین بااسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ابراز همبستگی کردند.
عیسی قراقع رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی و قدوره فارس رئیس کانون حمایتاز اسرای فلسطینی در یک نشست خبری از نقش آفرینی فرانسه اعم از وزیران، نمایندگانپارلمان، شهرداران، احزاب، فعالان حقوقی و نهادهای مردمی در زمینه دفاع از اسرایفلسطینی و در راس آنها مروان برغوثی تمجید کرد.
قراقع اظهار داشت که حمایت شهرداران فرانسه از کمپین بین المللی نامزدی مروانبرغوثی برای دریافت جایزه صلح نوبل یک پیروزی واقعی برای اسرای فلسطین به شمار میرود.

ویخاطرنشان ساخت که تجمع همبستگی آمیز شهرداران فرانسه در مقابل زندان اسرائیلی “الجلبوع”به رغم ممانعت اشغالگران صهیونیست از این اقدام حامل پیامی کوبنده به دشمنصهیونیستی و حامل پیامی امید بخش به اسرای فلسطین است.  
از سوی دیگر، این شهرداران بر تداوم فعالیت ها، تحرکات، مبارزات و حمایت خود از ملت فلسطین و فلسطینیان بازداشت شده در زندان های اسرائیل تا زمان تحقق آزادیشان تاکید کردند.
آنان اعلام کردند:« ما به منظورتحقق عدالت و آزادی ملت ها؛ به ویژه ملت فلسطین بهاینجا آمده ایم، ما برای دیدار با مروان برغوثی به اینجا آمده ایم، تمامی شهرهایفرانسه که ما نماینده آنها هستیم به برغوثی شهروندی افتخاری اعطا کردند، این شهرهادر کنار ملت فلسطین ایستاده اند.»
آنان ضمن اشاره به قداست مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگرانصهیونیست و یکپارچگی تمامی طیف ها و قشرهای ملت فلسطین، تصریح کردند:« ما به این باوررسیدیم که فلسطینیان با تمام وجود به مبارزه با رژیم اشغالگر و استعمارگر و خونآشام اسرائیل برخاسته اند.»

لینک کوتاه:

کپی شد