چهارشنبه 23/اکتبر/2024

نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از زرادخانه موشکی جنبش حزب الله

پنج‌شنبه 16-ژوئن-2016

زرادخانه موشکی موشکی جنبشحزب الله لبنان باعث ترس و نگرانی شدید مقامات صهیونیستی شده است و منابعصهیونیستی حجم موشک های این جنبش را 150 هزار فروند برآورد کرده و اعلام نموده اندکه حزب الله در عین حال کیفیت، برد، قدرت تخریب و میزان دقت موشک های خود را همارتقا داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه طی گزارشی اعلام کرد کهحزب الله یک دهه قبل و همزمان با جنگ دوم لبنان در سال 2006 تقریبا 15 هزار فروندموشک در اختیار داشت که ـ به ادعای این شبکه صهیونیستی ـ در پایان جنگ به 7 هزارفروند کاهش یافت.

این شبکه صهیونیستی در ادامهگزارش خود اعلام کرد که در جریان جنگ سال 2006 نزدیک به 4 هزار فروند موشک حزبالله به فلسطین اشغالی اصابت کرد که این مساله نشانگر حجم تلاش های این جنبش درزمینه ارتقای توان تسلیحاتی خود در مرحله پس از عقب نشینی ارتش صهیونیستی از جنوبلبنان در سال 2000 بود.

این منبع صهیونیستی آمارموشک های حزب الله در آغاز جنگ سال 2006 را 10 الی 16 هزار فروند اعلام کرد و گفتکه 20 درصد از این موشک ها، دوربرد بودند که این جنبش با استفاده از همان موشک هاشهرهای حیفا و الخضیره را هدف قرار داد.

الی کرمون از پژوهشگران مرکزسیاست ها و راهبردهای مرکز مطالعاتی هرتزلیا تصریح کرد که اینکه رژیم صهیونیستی درزمان عقب نشینی از جنوب لبنان تعدادی از جنگ افزارهای واقعا پیشرفته خود مانندتانک و نفربر را در این منطقه جا گذاشت و حزب الله آنها را مصادره کرد. وی افزودجنبش حزب الله در جریان جنگ سال 2006 لبنان از موشک های پیشرفته ای مانند زلزال 3،فجر 5 و سی 80 استفاده کرد و در کل تا پایان جنگ مذکور 7 هزار فروند موشک بهفلسطین اشغالی شلیک کرد.

کرمون افزود که حزب الله درمرحله پس از جنگ غزه روند تقویت توان موشکی خود را شدت بخشید و تا ماه نوامبرگذشته توانسته بود نزدیک به 150 هزار فروند موشک و راکت در اختیار بگیرد و شمارمبارزان نیروی زمینی آن به 50 هزار نفر رسیده است که 15 هزار نفر از آنها در یگانهای ویژه خدمت می کنند.

بر اساس برآوردهایصهیونیستی، جنبش حزب الله هزاران فروند موشک در اختیار دارد که با استفاده از آنهامی تواند منطقه نقب و حتی دورتر از آنرا هدف قرار دهد و علاوه بر این، موشک هایزمین به هوایی SA22 و  SA17 ونیز موشک های ساحل به دریای “یاخونت” در اختیار بگیرد و قواعد بازی رابه صورت کامل تغییر دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد