جمعه 20/سپتامبر/2024

درخواست فلسطینیان برای مقابله با طرح های تجاوزکارانه دولت نتانیاهو

دوشنبه 20-ژوئن-2016

تصمیم دولت رژیم صهیونیستی به اختصاص مبلغ 19 میلیون دلاربرای شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری، با واکنش گسترده گروه های فلسطینیهمراه بوده است. این گروه ها تاکید کردند که چنین تصمیمی حاکی از تمایل بیشتر دولتصهیونیستی به سمت افراطی گری است و بار دیگر شکست گزینه مذاکرات سازش با این رژیمرا به اثبات می رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامیفلسطین “حماس” عموم ملت فلسطین را به وحدت و در پیش گرفتن یک پروژه وراهکار ملی واحد به منظور مقابله با دشمن صهیونیستی و طرح های شوم و نژاد پرستانهاین رژیم به ویژه طرح های شهرک سازی در اراضی اشغالی فراخواند.

باسم زعاریر نماینده پارلمان فلسطین از جنبش حماس تصریح کردکه موافقت دولت رژیم صهیونیستی با تصویب بودجه اضافی برای شهرک سازی در اراضیاشغالی، پیامی واضح به تمامی کسانی بود که به سراب مذاکرات سازش و یا طرح صلح عربیو فرانسه دل خوش کرده اند.

زعاریر با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی حتی برای لحظه ایشهرک سازی را متوقف نکرده است، تاکید کرد که این اقدام از سوی دولت تندروصهیونیستی که هیچ احترامی برای قوانین و معاهدات بین المللی قائل نیست، کاملا عادیو قابل پیش بینی است.

وی اظهار داشت که دولت رژیم صهیونیستی که تمامی تندروها ازجمله نتانیاهو و لیبرمن در آن حضور دارند، هرچه بیشتر به سمت اتخاذ تصمیمات نژادپرستانه و تجاوزکارانه پیش می رود و این دولت تمامی قوانین و معاهدات بین المللیرا نقض و زیر پا می گذارد.

این نماینده پارلمانی حماس افزود که آنانکه تلاش های صورتگرفته برای تحقق آشتی ملی را به شکست کشاندند، در واقع زمینه را برای تشدیدتجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین فراهم کردهاند.

از سوی دیگر، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین نیز تصریحکرد که تصویب بودجه اضافی برای شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری پیامی واضحبه تمامی طرف هایی است که به دولت تندرو نتانیاهو و لیبرمن دل بسته بودند.

قیس عبدالکریم معاون دبیر کل جبهه دمکراتیک خاطر نشان کردکه از همان نخستین لحظات تشکیل دولت تندرو صهیونیستی با حضور نتانیاهو و لیبرمن ودیگر تندروها مشخص بود که این دولت در صدد توسعه شهرک های صهیونیست نشین و ارائهحمایت های همه جانبه از شهرک نشینان بر می آید.

عبدالکریم افزود که رژیم صهیونیستی با تصمیم اخیر خود جامعهجهانی را به چالش کشید و تمامی قوانین بی المللی که شهرک سازی را امری غیر قانونی میداند، زیر پا گذاشت و هر گونه تلاش مبذول شده بین المللی برای پیشبرد صلح و سازشدر فلسطین را ناکام گذاشت و موجب نابودی فرصت های ناچیز تحقق صلح و سازش شد.

وی تاکید کرد که تنها راه پیش روی ملت فلسطین برای مقابلهبا چنین طرح هایی، وحدت، کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی و گسترش دامنهمقاومت در سراسر اراضی اشغالی در کنار ادامه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک برایمقابله با طرح های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است.

لازم به ذکر است که شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی درگزارشی اعلام کرد که بودجه اضافی اختصاص یافته به شهرک های صهیونیست نشین، صرفجبران خسارت هایی خواهد شد که در نتیجه عملیات های مقاومتی فلسطینیان به این شهرکها وارد می شود

لینک کوتاه:

کپی شد