یکشنبه 27/اکتبر/2024

سیستم هشدار جدید برای اعلان نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی

چهارشنبه 22-ژوئن-2016

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی با همکاری یگان به اصطلاح غزه درارتش رژیم صهیونیستی در راستای آمادگی برای جنگی دیگر، سیستم هشدار جدیدی را طراحیکرده است که در صورت نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی از طریق تونل های مرزی،صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف باریکه غزه به صدا درخواند آمد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی علاوه براین سیستم جدید، اخیر سیستم هوشمند دیگری را نیز به اسم “رنگ قرمز” بهمنظور هشدار در مورد شلیک راکت ها و موشک های مقاومت به سمت اراضی اشغالی طراحیکرده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اشاره کرد که سیستم هشدارجدید که هدف از طراحی آن حمایت از امنیت شهرک نشینان صهیونیست است، همانند سیستمهشدار “رنگ قرمز” کار می کند، اما این سیستم جدید علاوه بر به صدادرآوردن آژیر خطر، پیامی کوتاه نیز به تلفن همراه مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستیارسال خواهد کرد و به آن ها اعلام خواهد کرد که مبارزان مقاومت به اراضی اشغالینفوذ کرده اند و ساکنان این منطقه باید در خانه های خود  بمانند و تا اطلاع ثانوی بیرون نرفته و تمامیچراغ ها را هم خاموش کنند.

علاوه بر این، قرار است مراجع امنیتی در شهرک های صهیونیستنشین مجاور باریکه غزه، در صورت نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی از طریق تونلهای مرزی، با بلند گو نیز این مساله را اعلام کرده و به شهرک نشینان هشدار دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به ضربه های سختی که در جنگ 51روزه در تابستان سال 2014 از مقاومت فلسطین به ویژه از طریق تونل های مرزی دریافتکرده است، به شدت در حال طراحی و نصب سیستم های جدید در مناطق مرزی برای جلوگیریاز نفوذ فلسطینیان و کاستن از حجم خسارت های وارده به این رژیم در صورت هرگونهحمله احتمالی مقاومت است.

یک مسئول نظامی صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبانیدیعوت احرونوت پیرامون سیستم هشدار جدید اظهار داشت که ماموریت اصلی ما دفاع ازشهرک های صهیونیست نشین است، زیرا شهرک های مجاور باریکه غزه بسیار مهم بوده ومقاومت ما در این شهرک ها خود یک پیروزی است.

منبع مذکور اشاره کرد که هدف از به صدا درآمدن آژیر خطر ایناست که صهیونیست ها بدانند هم اکنون عملیاتی صورت گرفته است و علاوه بر این، هنگامشلیک موشک نیز باز آژیر خطر به صدا در می آید اما صهیونیست ها باید بدانند که هرآژیر خطر به معنی نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا به شدت در تلاش برای تقویت تواننظامی خود برای مقابله با مقاومت فلسطین در جنگ آتی است و در همین راستا  وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم به ساخت دیواریبتنی در نواحی مرزی برای جلوگیری از نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی از طریقتونل های مرزی گرفت.

این دیوار بتنی قرار است در عمق 10 متری زمین ساخته شود وعلاوه بر این، چندین متر هم روی زمین ارتفاع خواهد داشت. هزینه ساخت این دیوار دهها میلیارد دلار برآورد شده است اما سیستم هشدار جدید رژیم صهیونیستی که از آن سخنگفته شد، 2.2 میلیارد شیکل هزینه خواهد داشت.

دیوار مذکور قرار است 60 کیلومتر طول داشته باشد تا بدینگونه سومین سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی با نوار غزه پس از سامانههای هوبرس أ و هوبرس ب باشد باشد.سامانه هوبرس أ” در دهه 90 و پس از معاهده اسلو راه اندازی شد و سامانه “هوبرسب ” نیز پس ازعقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه ایجاد شد اما هیچیک ازاین سامانه ها نتوانستند تونل های مقاومت در نوار غزه را از بین ببرند.

لینک کوتاه:

کپی شد