جمعه 20/سپتامبر/2024

واکنش فرماندار نیویورک به موفقیت جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی

شنبه 25-ژوئن-2016

موفقیت چشمگیر جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی BDS طی چند سالگذشته، واکنش فرماندار نیویورک را در پی داشت و او دستور بلوکه کردن اموال ودارایی های این جنبش در نیویورک را صادر کرده است تا بلکه به گمان خود بتواند جلویموفقیت ها و دستاوردهای بیشتر آن را بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه”واشنگتن پست”، بلیک فلچر در مقاله ای نوشت که آندرو کومو فرماندارنیویورک روز یکشنبه گذشته دستور  داد تمامیدارایی های جنبش جهانی رژیم صهیونیستی BDS را بلوکه کنند.

کومو در نامه ای تحت عنوان “اگر اسرائیل را تحریمکنید، نیویورک نیز شما را تحریم خواهد کرد” به نهادها و سازمان های دولتی وغیر دولتی در نیویورک اظهار داشت که بلوکه کردن دارایی های این جنبش پیروزی بزرگیبرای روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

بلیک فلچر خاطر نشان کرد که وجه تمایز جنبش BDS سازماندهی عالیاعضا و مسئولان این جنبش است. علاوه بر این، جنبش مذکور اسلوب منظم و خاصی را دراعتراضات خود بر خلاف احزاب و جریان های حامی رژیم صهیونیستی در پیش گرفته وتوانسته است حمایت شمار زیادی از دانشجویان آمریکایی که چیزی از منازعه فلسطینیصهیونیستی نمی دانستند بدست آورده و اکنون بسیاری از دانشجویان آمریکایی از اینجنبش جهانی حمایت می کنند.

کومو معتقد است که تمایل دانشجویان آمریکایی به سمت اینجنبش که در آینده جزو روسا و رهبران آمریکا خواهند بود، امری بسیار خطرناک است،زیرا آن ها در آینده بر علیه رژیم صهیونیستی موضع خواهند گرفت و ضمن حمایت ازفلسطینیان به تهدیدی راهبردی برای اسرائیل تبدیل خواهند شد.

این نویسنده آمریکایی اظهار داشت که آمریکا به هر شیوه ایتلاش می کند تا همپیمان کوچک خود را در منطقه خاورمیانه که شاهد بی ثباتی و ناامنیاست، قدرتمند جلوه دهد و از همین رو تلاش می کند تا با اجرای رزمایش های مشترکنظامی توان و قدرت این رژیم در منطقه را به نمایش بگذارد.

از سوی دیگر، حید عید عضو کمپین فلسطینی تحریم آمادمیک وفرهنگی رژیم صهیونیستی PACBI تاکید کرد که دستور اخیر فرماندار نیویورک هیچ تاثیری بر روندفعالیت جنبش BDS نخواهد داشت، زیرا این حکم تنها در ایالت نیویورک اجرا خواهد شد البته هنوز اجرای این دستور قطعی همنشده است.

عید اظهار داشت که این دستور فرماندار نیویورک نقض صریحآزادی بیان و حتی قانون اساسی آمریکا است و بیانگر اوج خطرات لابی یهودی و مداخلهآنان در تصمیم گیری ها و قانونگذاری ها در آمریکا است و از طرفی هم قدرت جنبشجهانی تحریم رژیم صهیونیستی در مقابل سازمان ها و نهادهای صهیونیستی را نیز نشانمی دهد.

وی خاطر نشان کرد که چنین تصمیمات و دستوراتی هرگز بر جنبشجهانی تحریم رژیم صهیونیستی تاثیر گذار نخواهد بود، همانگونه که نلسون ماندلا 27سال به خاطر مبارزه علیه نژاد پرستی پشت میله های زندان بود اما پس از آزادی ذرهای از اصول خود کوتاه نیامد و در نهایت نیز موفق به کسب جایزه صلح نوبل شد.

لازم به ذکر است که جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی BDS ماه گذشته نیزدستاوردهای زیادی را کسب کرد. در همین راستا شرکت آب صهیونیستی میکوروت قراردادیبه ارزش 170 میلیون دلار در آرژانتین را از دست داد. همچنین دولت آلمان نیز اعلامکرد که تمامی شرکت های صهیونیستی فعال در کرانه باختری را از قرارداد همکاری علمیمحروم خواهد  کرد. علاوه بر این دومینصندوق بازنشستگی در هلند نیز که بالغ بر 200 میلیون دلار سرمایه گذاری دارد، ازخارج کردن تمامی سرمایه های خود از بانک های صهیونیستی خبر داد.

لینک کوتاه:

کپی شد