جمعه 20/سپتامبر/2024

بان کی مون: 50 سال اشغالگری تاثیرات مخربی بر زندگی فلسطینیان داشته است

دوشنبه 27-ژوئن-2016

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که «50 سال اشغالگری تاثیر مخربی بر روی زندگیفلسطینیان داشته و امید آنها به دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در زمینه منازعهفلسطین را از بین برده است و این نمی تواند امنیت را برای اسرائیلی ها به ارمغانبیاورد.»

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون در جریاندیدار با رئووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که 50 سال اشغالگریتاثیر مخربی بر روی زندگی فلسطینیان گذاشته است.

مون درعین حال از توافق عادی سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی استقبال کرد و آنرانشانه ای مهم از برقراری ثبات و آرامش در منطقه دانست.

دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که رفتار مسئولانه ای در قبال فلسطینیانداشته باشد.

رادیوعبری اعلام کرد که بان کی مون در این دیدار تاکید کرد که «وظیفه جامعه بین المللیاست که به پایان اشغالگری کمک کند و راهکار تشکیل دو کشور و زندگی مسالمت آمیزآنها در کنار هم را محقق سازد.»

قراراست بان کی مون فردا سه شنبه طی سفری چند ساعته راهی نوار غزه شود و پس از بازدیداز پروژه های عمرانی و مراکز وابسته به سازمان ملل در این منطقه، دوباره برایدیدار با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل که در حال حاضر در سفرایتالیا به سر می برد، به فلسطین اشغالی بازگردد. مون در ادامه برای دیدار و گفتگوبا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین راهی رام الله مرکز کرانه باختریخواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد