یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اولین کشتی ترکیه با 10 هزار تن مواد غذایی در غزه پهلو می گیرد

دوشنبه 27-ژوئن-2016

اولینکشتی ترکیه ای حامل 10 هزار تن کمک های انسان دوستانه از ترکیه راهی بندر اسدودرژیم صهیونیستی می شود و قرار است پس از تفتیش و بازرسی از راه زمینی به نوار غزهانتقال داده شود.

بهگزارش بخش ترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه درجریان کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا خاطر نشان کرد که این کشتی روز جمعه آینده بهسمت بندر اسدود حرکت می کند.

درهمین راستا، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم عصر امروز دوشنبهبا صدور بیانیه ای درباره انتقال کمک های بشردوستانه ترکیه ای به غزه اعلام کرد کهبر اساس توافقنامه عادی سازی روابط میان آنکارا و تل آویو، محموله های حاوی کمکهای بشردوستانه به بندر اسدود انتقال خواهد یافت و پس از بازرسی امنیتی از طریقگذرگاه های زمینی به غزه ارسال می شود. در ادامه این بیانیه آمده است که در اینتوافقنامه هیچ اشاره ای به انتقال مستقیم کمک های بشردوستانه از ترکیه به غزه نشدهاست.

گفتنیاست که بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه و بنیامین نتانیاهو همتای صهیونیست ویامروز دوشنبه به صورت همزمان، امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان طرفین را درآنکارا و رم ـ پایتخت ایتالیا که بنیامین نتانیاهو به آنجا سفر کرده است ـ اعلامکردند و قرار است این توافق فردا سه شنبه به امضا برسد.

لینک کوتاه:

کپی شد