جمعه 20/سپتامبر/2024

لاریجانی: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ضربه به ملت فلسطین است

سه‌شنبه 28-ژوئن-2016

رئیسمجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چونضربه ای است که به قلب ملت فلسطین وارد می شود و زخم عمیقی در پیکره امت اسلامایجاد می کند.

بهگزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از تهران، دکتر علی لاریجانی ظهر امروز (سهشنبه، 8 تیرماه) در آستانه روز جهانی قدس در دیدار با فعالان حوزه فلسطین و در جمعخبرنگاران، با اشاره به اهمیت برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس روزی است کهبرای کل مسلمانان انرژی مضاعفی ایجاد می کند و روز روشنگری است همچنین روزی است کهمردم با آمدن خود به صحنه تأثیر بسزایی در آینده مردم فلسطین خواهند داشت.

رئیسمجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با تأکید بر اینکه مردم نباید حس کنند تظاهراتفایده ای ندارد، گفت: تظاهرات نشان دهنده عزم و اراده قوی ملت ها برای حل مشکلفلسطین است.

ازسوی دیگر، دکتر لاریجانی بدون نام بردن از کشور، هر گونه عادی سازی روابط با دشمنصهیونیستی را محکوم و تاکید کرد که گروه های مقاومت در عین تلاش خود برای برقراریروابط با کل جهان اسلام باید در نظر داشته باشند که چنین کشورهایی که با رژیمصهیونیستی روابط عادی برقرار می کنند، امیدی به حمایتشان از مقاومت و فلسطین نیستو برخی از این کشورها علیه فلسطین توطئه چینی کرده و می کنند.

ویافزود که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چون ضربه ای است که به قلب ملت فلسطینوارد می شود و زخم عمیقی در پیکره امت اسلام ایجاد می کند.

لاریجانیتاکید کرد که طرح های سازش هیچ نتیجه مثبتی نداشته و فایدی هم برای ملت فلسطیننداشته است، و ما نسبت به رقابت آشکار برای ارائه طرح های سازش و برقرار روابط بادشمن صهیونیستی متاسفیم.

رئیسمجلس شورای اسلامی ایران خاطر نشان ساخت که با وجود نگرانی شدید خود از اقداماترژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی، بعد از خدا به بیداری ملت ها، جوانان مقاومتو انتفاضه دل بسته ایم.

ویافزود: متأسفانه موضوع فلسطین در سال اخیر دچار چالش هایی شد هم بحران زدگیکشورهای اسلامی باعث تضعیف جایگاه فلسطین شد و هم رژیم صهیونیستی با احساس فضایتنفسی از شرایط سوءاستفاده کرد؛ از سوی دیگر برخی رفتارهای نادرست کشورهای اسلامیکه مسابقه ای برای ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی گذاشتند که همین موضوع گستاخیدر اسرائیلی ها ایجاد کرد.

دکترلاریجانی ادامه داد: اینجاست که نقش ملت ها و حضور آنها در صحنه می تواند شرایط راتغییر دهد و آگاهی را در ملت های مسلمان ایجاد کند و همین آگاهی ورق جدیدی را رومی کند که رژیم صهیوینستی تصور نکند با رفتارها و گفتگویی هایی که به عنوان طرحجدید صلح مطرح می شود می تواند سر و ته موضوع فسلسطین را جمع کند.

ویهمچنین تصریح کرد: سرزمین فلسطین حق مردم فلسطین آن است که باید استیفا شود و وجودرژیم اسرائیل همیشه باعث دردسر برای منطقه خواهد بود لذا که حضور مردم تأثیرگذاراست.

درخصوص اهمیت فعالیت های حمایتی از فلسطین گفت: هرچقدر هم که شرایط حمایت از فلسطیندر وضعیت فقیرانه ای باشد باز هم پرارزش است چون این فعالیت در راستای آرزویدیرینه مسلمانان یعنی آزادسازی قدس شریف است.

رئیسمجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با تأکید بر اینکه فسلطین از مسائل استراتژیکدنیای اسلام است، گفت: موضوع فلسطین هیچ گاه موضوع موقتی نبوده و از مسائل اساسیاست یعنی اگر موضوع این کشور حل شود، تغییراتی در سرنوشت مسلمانان به وجود می آیدلذا دفاع از مظلوم وظیفه شرعی و انسانی بوده و از لحاظ محاسباتی نیز مهم است.

ویدر ادامه به چند موضوع که در خصوص فلسطین ایجاد نگرانی و حساسیت کرده اشاره واظهار کرد: در وهله اول به هم ریختگی امنیتی که در منطقه به وجود آمده همه کشورهارا درگیر بحران کرده که یا خود به وجود آورنده آن بوده اند و یا این بحران به آنهاتحمیل شده است و این بحران نیز در دورنمای کوتاه مدت قابل حل نیست و به سرعت درحال شعله ور شدن است.

لاریجانیدر ادامه با بیان اینکه مسابقه برخی کشورهای اسلامی برای ارتباط با رژیم صهیونیستیمایه تأسف است، عنوان کرد: پیش از این طی گزارش‌هایی محرمانه کشورها اقدام بهارتباط با رژیم صهیونیستی می کردند اما الان به صورت علنی آن را ابراز می کنند کههم صهیونیست ها را جری می کند و هم گروه های مقاومتی که برای فلسطین فعالیت کرده وبه این کشورها تکیه کرده بودند را دچار زخم خوردگی می کند.

رئیسمجلس شورای اسلامی ایران در پایان با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) که نظر به اینداشتند تکیه اصلی فلسطین باید بر روی مسلمانان باشد، خاطرنشان کرد: امروز مسألهفلسطین باید مورد توجه قرار گرفته و باید برای بیداری کشورهای اسلامی تلاش کرد لذاروز قدس فرصت خوبی است که هم رسانه های عمومی و هم جریان های داخلی در جهان اسلامروشنگری کنند تا در آینده شاهد تحول جدی در موضوع فلسطین باشیم.

لینک کوتاه:

کپی شد