شنبه 21/سپتامبر/2024

هشدار تحلیلگران اسرائیل درباره طرح لیبرمن در زمینه روی کار آوردن دحلان

چهارشنبه 29-ژوئن-2016

تعدادی از تحلیلگران برجسته رژیم صهیونیستیهشدار دادند که طرح آویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی در زمینه انتصاب محمددحلان رهبر اخراجی جنبش فتح به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شکست میانجامد.  
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحلیلگرمسائل فلسطینی در کانال 10 تلویزیون اسرائیل گفت که اصرار لیبرمن بر انتخاب دحلانبه عنوان رئیس تشکیلات خودگردان موجب تضعیف دحلان می شود، زیرا فلسطینیان لیبرمنرا یک شخصیت تندرو می دانند.  
شلومر الدار در مقاله ای که سایت “اسرائیلبلاس” آن را منتشر کرد، تاکید کرد که طرح لیبرمن به خاطر مخالفت گستردهرهبران فتح محکوم به شکست است.
وی در این مقاله آورده است که علاوه برایلیبرمن، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و برخی کشورهای منطقه نیز از این طرح حمایت می کنند.
الدار یادآور شد که دحلان با سوء استفاده ازروابطش با عبدالفتاح سیاسی می کوشد خودش را اینگونه جلوه دهد محاصره نوار غزه فقطبه دست او لغو می گردد. 

وی خاطرنشان ساخت که دحلان در سال 2015 بالیبرمن در پاریس دیدار کرد، طرفین در جریان این دیدار در خصوص آینده تشکیلاتخودگردان فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

وی ادامه داد: این دیدار خشم محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله را برانگیخت،دولت اسرائیل نیز مجبور شد یورام کوهین رئیس سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی”شاباک” را به مقر عباس بفرستد و به او این اطمینان را بدهد که دیدار لیبرمنبا دحلان یک اقدام شخصی بوده است و به هیچ وجه بیانگر موضع دولت اسرائیل نیست.  
از سوی دیگر، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص گفتکه طرح لیبرمن در زمینه انتصاب دحلان به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محکومبه شکست است، این طرح همانند طرح “اورانیم” آینده ای نخواهد بود، طرحاورانیم را آرئیل شارون نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اول لبنان درسال 1982 پی ریزی کرد. هدف شارون از پی ریزی این طرح پایان یافتن جنگ و به دنبالآن روی کارآمدن یک دولت طرفدار اسرائیل در بیروت بود.
آموس هاآرئیل در مقاله ای نوشت که جنگ اول لبنان موجب تقویتقدرت گروه های مخالف اسرائیل شد، طرح لیبرمن نیز در آینده موجب تشدید بحراناسرائیل می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد