یکشنبه 22/سپتامبر/2024

شهادت 17 دانش آموز فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها از آغاز سال جاری

چهارشنبه 29-ژوئن-2016

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که 17 دانش آموزفلسطینی از آغاز سال جاری تاکنون به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیدهاند.
این وزارتخانه در گزارشی جامع که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابرشد، تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه بخش آموزش و پرورش فلسطین، دانش آموزان، متولیان آن،تعداد شهدا، مجروحان، تعداد روزهای تعطیلی مدارس، اخطاریه های اسرائیل در زمینه تخریبمراکز و نهادهای آموزشی و دیگر جنایات وحشیانه ارتش اسرائیل علیه این بخش را تشریح کرد. 
در این گزارش می خوانیم: در جریان تجاوزات اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاریتاکنون 17 دانش آموز به شهادت رسیده اند و بیش از 230 دانش آموز و معلم و کارمندبخش آموزش و پرورش زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اسرائیلی از آغاز سال جاریتاکنون 87 دانش آموز و 5 آموزگار فلسطینی را بازداشت و 4 تن دیگر را درمنازلشان حبس کردند.  
در این گزارش تاکید شده است که اشغالگران صهیونیست در این بازه زمانی دستور تخریبدو مدرسه و همچنین دستور توقف ساخت دو مورد دیگر را صادر کردند.
وزارت آموزش و پرورش فلسطین در این گزارش تصریح کرد که در پی تجاوزات رژیم اشغالگرقدس در بازه زمانی یاد شده 18 روز فعالیت های آموزشی 17 مدرسه به صورت کامل و در 14 مدرسه به صورت جزیی مختل شد.
در این گزارش می خوانیم که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در این بازه زمانی 136بار به سوی مدارس فلسطینی گلوله های جنگی و اشک آور شلیک کردند که در پی اینتجاوزات دانش آموزان فلسطینی وحشت زده شدند.
بر پایه این گزارش، اشغالگران صهیونیست در بازه زمانی مذکوربارها پست های بازرسی ایجاد کردند و بارها به مدارس فلسطینیان یورش بردند و بههمین خاطر دانش آموزان فلسطینی نتوانسته اند در کلاس درس حاضر شوند که تعداد محرومیتدانش آموزان در این کلاس ها به 2509 مورد می رسد.  

در این گزار ش می خوانیم که شهرک نشینان صهیونیست در اینمدت بارها به مدارس فلسطینیان در کرانه باختری یورش برده و آیین های تملودی درآنها برپا کرده اند و همین تجاوزات موجب مختل شدن فعالیت های آموزشی در این مدارسشده است.
وزیر آموزش و پرورش فلسطین از نهادهای حقوقی و بشردوست ورسانه های داخلی و بین المللی خواست تا برای حراست از چرخه آموزش فلسطین و رسواسازی تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه دانش آموزان و متولیان حوزه آموزشو پرورش فلسطین که با تمامی قوانین و موازین بین المللی و بشردوست تضاد دارد و باهدف تخریب روند آموزش و ضربه زدن به آینده نسل فلسطین صورت می گیرد، وارد عملشوند.

لینک کوتاه:

کپی شد