یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سفر مخفیانه یک مسئول مصری به فلسطین اشغالی برای احیای روند سازش

شنبه 2-جولای-2016

یک مقام سیاسیبلند پایه مصری روز سه شنبه گذشته همزمان با سفر سامح شکری وزیر خارجه مصر به رامالله، به طور مخفیانه به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، یک منبع در وزارت خارجه مصر در گفتگو با روزنامه الکترونیکی”العربی الجدید” تصریح کرد که هدف از این سفر ازسرگیری مستقیم مذاکراتسازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده است.

منبع مذکوراشاره کرد که این طرح را آمریکا و به احتمال زیاد جان کری وزیر خارجه این کشور پیشمی برد.

این منبعهمچنین تاکید کرد که جان کری اواخر ماه جاری به منطقه سفر می کند و طی آن بامقامات فلسطینی و صهیونیستی در رام الله و تل آویو دیدار می کند.

مصر می خواهدیکی از طرف های اصلی در مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی باشد و سفرسامح شکری وزیر خارجه این کشور به فلسطین و دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان در رام الله نیز در همین راستا صورت گرفت تا پیام شفاهی عبدالفتاح سیسیرئیس جمهور مصر را نیز به وی ابلاغ کند.

احمد ابو زیدسخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری در جریان سفر به فلسطین و دیدار با عباسبر حمایت و همبستگی عبدالفتاح سیسی با وی تاکید کرده و گفته است که مساله فلسطینهمچنان در راس اولویت های سیاست خارجی مصر قرار دارد و این کشور به حمایت از مسالهفلسطین و حق فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف پایبند ومتعهد است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد