جمعه 20/سپتامبر/2024

واکنش ها به اظهارات گستاخانه ترکی فیصل علیه جنبش حماس و مقاومت فلسطین

دوشنبه 11-جولای-2016

اظهارات ترکیفیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی در همایش روز گذشته اپوزیسیون ایران در پاریس مبنیبر اینکه حماس و جهاد اسلامی درصدد ایجاد هرج و مرج  و آشوب در منطقه هستند، با محکومیت گسترده درداخل و خارج فلسطین همراه بود.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، گروه های مقاومت فلسطین و بسیاری از طرف های خارجی به ویژه درکشورهای اسلامی و عربی اتهام زنی شاهزاده سعودی به حماس و دیگر گروه های مقاومتفلسطین را به شدت محکوم کردند.

حماس:

ما در جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اظهارات شاهزاده ترکی فیصل رئیس مرکز مطالعات اسلامی و پژوهش های “ملکفیصل” در جریان کنفرانس اپوزیسیون ایران در پاریس که در آن به این جنبش اهانتو اتهاماتی علیه آن و مقاومت فلسطین مطرح کرد، را رد می کنیم.

مااین افتراهای بی پایه و اساس و مغایر حقیقت و واقعیت رارد می کنیم.همه می دانند که حماس جنبشی فلسطینی است که با اشغالگران در داخل فلسطین مبارزه میکند و در طول تاریخ خود همواره سعیکرده است خودش را از منازعات، کشمکش ها و برنامه های دیگر دور نگه دارد
.

برنامه های حماس کاملا فلسطینیو در راستای منافع ملت و آرمان فلسطین و قدس و مسجد الاقصی است. این جنبش تفکر اسلامیمیانه رو دارد و با تمامی اقشار ملت خود و امت اسلام و جهانیان رابطه دارد.

این اظهارات نوعی توهین به ملت و آرمان و مقاومت ماست وتنها به نفع رژیم صهیونیستی است و بهانه های بیشتری برای تجاوز آن به ملت، سرزمینو مقدسات ما فراهم می کند.

جهاد اسلامی:

ما در جنبش جهاد اسلامی به این طرف ها می گوییمکه اگر از حمایت از ملت و مساله فلسطین عاجز و ناتوان هستید، لااقل حامی رژیمصهیونیستی نیز نباشید و قربانی را محکوم نکنید و با جلاد دست به یکی نکنید.

ملت مسلمانعربستان سعودی هرگز اجازه نمی دهد راه ورود صهیونیست ها به مکه و مدینه منوره برروی خرابه های فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را هموار کنید.

که اظهاراتشاهزاده ترکی فیصل در حقیقت زمینه سازی برای پشت کردن به مقاومت فلسطین است کهوارد مقدس ترین نبردها به نیابت از امت اسلامی شده است.

که اظهاراتترکی فیصل رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی باطل و مردود و تلاشی برای زمینهسازی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و بازگشایی سفارتخانه این رژیم درپایتخت کشورهای عربی است.

جنبشآزادگان: اظهارات فیصل بی اساس و اتهامی ناروا و باطل علیه مقاومت فلسطین و خنجریبه پشت ملت فلسطین است که به نیابت از امت اسلام که ملت فلسطین را تحت محاصره و دربدترین شرایط رها کرده است، با دشمن صهیونیستی وارد جنگ شده است.

اتحادیهبین المجالس اسلامی: اتهام زنی های فیصل علیه حماس باطل و بی اساس است.

ابرازتاسف محافل سیاسی و دینی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از اتهامات ترکی فیصلعلیه حماس

محمدمسفر اندیشمند سرشناس جهان اسلام:

حماسدست همکاری به سمت امت اسلامی دراز کرده است اما در واقع کسی جز ایران به این جنبشکمکی نکرده است.

برخیشخصیت ها در اجلاس ها و کنفرانس های سیاسی حماس ار آلت و ابزاری در دست ایران برایایجاد آشوب در منطقه معرفی می کنند که این ظلم و ستمی ناروا و اتهامی بی اساس است.

پروفسوراحمد بن راشد سعید استاد علوم سیاسی در ریاض: حماس هرگز جنبشی برای ایجاد آشوب وهرج و مرج در منطقه نیست و وارد کردن چنین اتهاماتی به این جنبش باطل و غیر قابلقبول است. حماس مایه امید امت اسلام و روح و قلب آن است.

ناصرفضاله معاون دبیر کل انجمن ملی اسلامی “المنبر” در بحرین و رئیس انجمنحمایت از فلسطین:

حمایتاز مفاومت فلسطین و در راس آن جنبش حماس به مصلحت کشورهای عربی است. عربستان سعودیهم متمایل به برقراری روابط با این جنبش است اما این کار به کندی صورت می گیرد.

ایراندر سایه پشت کردن کشورهای عربی به ملت فلسطین، جزو تنها حامیان این ملت بوده است.

عوضالقرنی مبلغ سرشناس جهان اسلام: حماس درخشان ترین صفحه تاریخ سیاه و ظلمت زده ماست که به نیابت از امت از مقدس ترین و شرافتمندانه ترین آرمان دوران معاصرما دفاع می کند.

حمزهزوبع از رهبران اخوان المسلمین: اتهامات ترکی فیصل علیه حماس مبنی بر اینکه ساختهایران و آلت دست آن است، ما را یاد ااتهامات مبارک علیه اسرائیل می اندازد که میگفت اسرائیل حماس را به وجود اورده است. دو طرف از یک تفکر و منطق یکسانبرخوردارند.

حسینشیخ الاسلام معاون رئیس مجلس شورای اسلامی ایران:

حماسجنبشی مبارز است که همیشه به جهاد، مبارزه و فداکاری در راه دفاع از فلسطین پایبندبوده است و لحظه ای سلاح خود را بر زمین نگذاشته است و کسی حق ندارد این جنبش را بهدست کشیدن از جهاد و مقاومت متهم کند.

حماس و جهاد اسلامیکه پایبند به مقاومت در برابر اشغالگران هستند، به هیچ وجه با محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان که همواره در پی مذاکرات سازش با دشمن و چشم پوشی از حقوق و آرمان های ملتفلسطین است، یکسان نیستند. ایران روابط خوب و مستحکمی با حماس و حتی جهاد اسلامی داردو کمک به این دو جنبش برای ایران مایه افتخار است.

لینک کوتاه:

کپی شد