جمعه 20/سپتامبر/2024

انتقاد اتحادیه اروپا از قانون جدید صهیونیستی علیه جمعیت های حقوقی

سه‌شنبه 12-جولای-2016

اتحادیه اروپا از قانون جدید کنست صهیونیستی علیه موسساتحقوقی غیر دولتی در فلسطین اشغالی که از طرف های خارجی کمک مالی دریافت می کنند واز حقوق فلسطینیان حمایت می کنند، انتقاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری بینالمللی “آنادولو” ترکیه، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که«کنست صهیونیست دوشنبه شب گذشته قانونی را تصویب کرد که به صورت مشخص سازمان هایغیر دولتی را هدف قرار داده است که 50 درصد از بودجه خود را از دولت های دیگردریافت می کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که «مقتضیات قانون جدید پا رااز حد نیاز مشروع به شفافیت فراتر گذاشته است و به نظر می رسد که سعی در محدودکردن فعالیت سازمان های مدنی فعال در اسرائیل دارد.»

اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که قانون جدید تهدیدی برایارزش های دموکراسی و آزادی بیان و تکثر گرایی در جوامع مدنی است و ما از اسرائیلمی خواهیم که زمینه تقویت سازمان های غیر دولتی را فراهم آورده و از اعمال محدودیتعلیه آنها و سرکوب آزادی بیان خودداری کند.

کنست صهیونیستی دوشنبه شب گذشته پیش نویس قانونی را بهتصویب رساند که به موجب آن فعالیت جمعیت های مخالف رفتار ارتش صهیونیستی علیهفلسطینیان در کرانه باختری محدود می شود. این قانون با رای موافق 57 نماینده و رایمخالف 48 نماینده از مجموع 120 نماینده کنست به تصویب رسید. این قانون پس از تصویبدر شورهای دوم و سوم در کنست لازم الاجراست.

رادیو صهیونیستی خاطر نشان کرد که فراکسیون های اپوزیسیوندر کنست به شدت با این قانون مخالفت کردند و آنرا تلاشی برای ضربه زدن به جمعیتهای چپگرا و حامی حقوق بشر توصیف کردند که برخی از آنها مانند سازمان حقوقی”بتسیلم” در کرانه باختری فعالیت می کنند. گفتنی است که جریان راستگرایاسرائیل، جمعیت حقوقی “بتسیلم” را به خاطر انتشار گزارش هایی دربارهتجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری “خائن” توصیف می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد