شنبه 21/سپتامبر/2024

طرف های متعدد درباره نظامیان اسیر صهیونیستی با ما تماس گرفته اند

پنج‌شنبه 14-جولای-2016

عضودفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که طرف های مختلفدرباره نظامیان اسیر صهیونیستی با ما تماس برقرار کرده اند.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فلسطینی “شهاب”، موسیابو مرزوق خاطر نشان کرد که «طرف های متعدد مساله نظامیان اسیر صهیونیستی را با مامورد بررسی قرار داده اند» اما هر گونه توافق مبادله اسرای جدید منوط به آزادی آندسته از آزادگان فلسطینی است که در قالب مبادله اسرای “وفاداری بهآزادگان” یا مبادله شالیت از زندان های صهیونیستی آزاد شده بودند، اما اینرژیم در سال 2014 بار دیگر آنها را به اسارت گرفت و روانه زندان کرد.

ابومرزوق در همین راستا اظهار داشت که برخی طرف های اروپایی با جنبش حماس دربارهباریکه غزه تماس برقرار کرده اند. وی افزود توافق عادی سازی روابط میان ترکیه ورژیم صهیونیستی بر روی حل مشکلات نوار غزه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

اینعضو دفتر سیاسی جنبش حماس درباره آشتی ملی فلسطین هم تصریح کرد که محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال نامه ای به امیر قطر، شروط خود برای آشتی ملی رااعلام کرده بود که این شروط به منزله نادیده گرفتن تمامی توافقات قبلی بود.

لینک کوتاه:

کپی شد