یکشنبه 22/سپتامبر/2024

معاریو: اسرائیل اردن را همپیمان راهبردی خود می داند

پنج‌شنبه 14-جولای-2016

روزنامهصهیونیستی معاریو اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به اردن به چشم همپیمان راهبردی خودنگاه می کند؛ چرا که همکاری های امنیتی و سیاسی میان طرفین از 60 سال قبل آغاز شدهاست و پس از امضای توافقنامه صلح میان تل آویو و امان در سال 1994 تقویت شد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یوسی میلمان کارشناس مسائل امنیتی در روزنامهیدیعوت تصریح کرد که مهمترین نشانه های این همکاری میان اردن و رژیم صهیونیستی رامی توان در مبادله اطلاعات امنیتی و منافع مشترک طرفین در جنگ علیه گروه های مسلحو رزمایش های مشترک نیروهای هوایی طرفین مشاهده کرد.

ویافزود اردن به خوبی می داند که منافع رژیم صهیونیستی ایجاب می کند که توافقنامهصلح خود با امان را حفظ کند و تمام تلاشش را برای جلوگیری از سقوط نظام پادشاهیاین کشور به کار گیرد.

میلمانتاکید کرد که ملک عبد الله دوم پادشاه اردن بحران های داخلی و خارجی متعددی را پشتسر گذاشته است که مهمترین آنها وضعیت اقتصادی نامساعد این کشور است.

ویافزود از نظر سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی “شاباک”، سازمان اطلاعاتاردن یک سازمان حرفه ای است و طی دهها سال گذشته با جدیت به کار خود ادامه دادهاست و سازمان های اطلاعاتی آمریکا (سی آی إی) و غربی هم با این سازمان در ارتباطکامل هستند و دست به اجرای عملیات های کاملا محرمانه می زنند.

گفتنیاست که اردن از سال ها قبل با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرده است و درکنار همکاری های اطلاعاتی و امنیتی، روابط سیاسی با این رژیم دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد