شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس: تحقق صلح در گرو پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است

دوشنبه 18-جولای-2016

رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین تاکید کرد که صلح و سازش در فلسطین تنها با پایان اشغالگری رژیمصهیونیستی محقق خواهد شد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس در سخنانی در 27 امین دوره اجلاس سران کشورهایآفریقایی در کیگالی ـ پایتخت رواندا ـ خواستار حمایت از کشورها از اجلاس بینالمللی صلح در فرانسه به منظور یافتن راه حل هایی ریشه ای برای منازعه فلسطینی ـصهیونیستی شد.

عباس تاکیدکرد که اتحادیه آفریقا از ارزش و اعتبار بالایی در عرصه منطقه ای و بین المللیبرخوردار است و می تواند اقدامات زیادی برای تحقق صلح و سازش در منطقه انجام دهد.

وی بار دیگرتصریح کرد که ما دست صلح و دوستی به سمت صهیونیست ها دراز کرده ایم و تلاش می کنیمتا از راه های مسالمت آمیز و بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی، راه حل تشکیلدو کشور، طرح صلح عربی در سال 2002 و تحقق راهکار تشکیل دو کشور با همسایه خود بهصلح دست یابیم.

رئیس تشکیلاتخودگردان اظهار داشت که هرگونه مذاکره سازش باید متکی به قوانین و معاهدات بینالمللی، مراجع اصلی صلح، اجرای تمامی توافقنامه های به امضا رسیده، توقف کامل شهرکسازی در کرانه باختری و قدس و آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستیباشد.

محمود عباسخاطر نشان کرد که کمیته چهارجانبه بین المللی بار دیگر در عمل به مسئولیت های خودبر اساس خط مشیی که در سال 2003 برای آن تعیین شده بود، کوتاهی کرد و اخیرا گزارشیدر رابطه با شهرک سازی رژیم صهیونیستی صادر کرده که به هیچ وجه در آن به قوانینبین المللی استناد نشده است و حقایق اوضاع جاری در سرزمین های اشغالی را برملا نمیکند و همین مساله موجب شده تا دشمن صهیونیستی با گستاخی بیشتری به تجاوزات خودعلیه ملت فلسطین و نقض صریح قوانین بین المللی ادامه دهد.

عباس تاکیدکرد که صلح و سازش در منطقه تنها با پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضیاشغالی سال 1967 و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق می شود.

وی ابرازامیدواری کرد که اتحادیه آفریقا به حمایت از ملت فلسطین تا رسیدن به آزادی واستقلال ادامه دهد، زیرا آفریقا همواره مهد پرورش رهبران و بزرگ مردان بوده است وبدون شک از ملت فلسطین تا پایان اشغال سرزمینش حمایت خواهد کرد.

وی در بخشدیگری از سخنانش از آمادگی فلسطین برای همکاری با اتحادیه آفریقا به منظور برقراریامنیت و آرامش در منطقه، مبارزه با تروریسم، بهبود اوضاع زنان، جامعه مدنی ورسیدگی به مسائل آموزش و پرورش و بهداشت خبر داد.

محمود عباسهمچنین با پل کاگامی رئیس جمهور رواندا نیز دیدار کرده و او را در جریان آخرینتحولات فلسطین و مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی و تجاوزات و جنایات روزانه اینرژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین قرار داد.

در این دیدار،ریاض مالکی وزیر خارجه فلسطین، نبیل ابو ردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان، مجدیخالدی مشاور سیاسی عباس و نصری ابو جیش سفیر غیر مقیم فلسطین در رواندا او راهمراهی کردند.

لازم به ذکراست که عباس روز گذشته طی سفری چند روزه راهی آفریقا شد و قرار است علاوه بر کشوررواندا، به کشورهای موریتانی و سودان و فرانسه نیز سفر کند.

لینک کوتاه:

کپی شد