چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

حمله جنگنده های صهیونیستی به خاک سوریه

چهارشنبه 20-جولای-2016

منابعمحلی سوریه از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک پایگاه نیروهای ارتش سوریه درشهر بعث واقع در استان قنیطره در جنوب این کشور خبر دادند و اعلام کردند که اینحمله به بهانه بمباران منطقه حائل واقع در مجاورت خط آتش بس میان فلسطین اشغالی واراضی سوریه صورت می گیرد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری بین المللی “آنادولو”یترکیه، در این حمله یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی مرکز استان قنیطره هدف قرارگرفت و ستون های دود به هوا بلند شد، اما هنوز از حجم تلفات جانی این حادثه خبریدر دست نیست.

ارتشصهیونیستی و ارتش سوریه هنوز هیچ واکنشی نسبت به این بمباران نشان نداده اند و صحتو سقم آنرا مشخص نکرده اند. این سومین باری است که جنگنده های صهیونیستی اهدافارتش سوریه در منطقه قنیطره را بمباران می کنند.

هفتهگذشته هم تانک های صهیونیستی خط آتش بس میان فلسطین اشغالی و سوریه را نقض کرده واقدام به حفر اراضی منطقه قنیطره و احداث خاکریز کرده بودند.

خط آتشبس، مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولان را از منطقه حائلسوریه جدا می کند. این خط آتش بس در قالب توافقنامه “پایان درگیری” میانسوریه و اسرائیل در تاریخ 31 مه سال 1974 و با حضور نمایندگان سازمان ملل، اتحادیهجماهیر شوروی سابق و آمریکا تعیین شد.

لینک کوتاه:

کپی شد