یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ترامپ رسما نامزد نهایی جمهور خواهان در انتخابات ریاس جمهوری آمریکا شد

چهارشنبه 20-جولای-2016

نامزدمیلیارد حزب جمهوری خواه آمریکا رسما نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری اینکشور شد که قرار است در تاریخ 8 نوامبر آینده برگزار شود.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، دونالد ترامپ با کسبآرای 1237 رای نمایندگان جمهوری خواه ـ که حد نصاب نامزدی رسمی حزب جمهوری درانتخابات ریاست جمهوری به شمار می رود ـ نامزد رسمی جمهوری خواهان در انتخابات آتیریاست جمهوری و رقیب هیلاری کلینتون نامزد نهایی حزب دموکرات شد. حزب دموکرات همهفته آینده کلینتون را به عنوان نامزد رسمی خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفیکند.

ترامپدر انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان توانست آرای 1725 نماینده حزب جمهوری را بهخود اختصاص دهد و “تد کروز” عضو سنای آمریکا با 475 رای، جان کاسیکفرماندار اوهایو با 120 رای، سناتور مارکو روبیو با 114 رای در رده های بعدی قرارگرفتند و 3 نامزد دیگر این حزب هم مجموعا تنها 12 رای را کسب کردند.

ترامپدر اولین سخنرانی خود پس از انتخاب شدن به عنوان نامزد رسمی حزب جمهوری خواه درانتخابات ریاست جمهوری، در سخنرانی تلویزیونی خود در کنگره حزب جمهوری وعده پیروزیدر انتخابات ریاست جمهوری، ایجاد اشتغال برای آمریکایی ها، تقویت ارتش، تامینامنیت مرزهای آمریکا و برقراری نظم و قانون در این کشور را داد.

لینک کوتاه:

کپی شد