یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حماس درگذشت یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت

پنج‌شنبه 21-جولای-2016

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” درگذشت تیسیر قبعه ازبنیانگذاران جبهه خلق برای آزادی فلسطین و نائب رئیس شورای ملی فلسطین را به ملتفلسطین و این جبهه تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر سامی ابوزهری سخنگوی این جنبشطی بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این رهبر مبارز، از فعالیت های مبارزاتی اوو خدمات ارزنده اش به ملت و آرمان فلسطین تجلیل کرد.

تیسیر قبعه در سال 1938 در شهر قلقیلیا به دنیا آمد و پس از گذراندنتحصیلات مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان وارد دانشکده حقوق دانشگاه دمشق شد وبه عنوان رئیس انجمن دانشجویان فلسطینی انتخاب شد.

در سال 1961 قبعه پس از جدایی سوریه از مصر بازداشت شد و به قاهرهتبعید شد، وی در آنجا در سال 1967 وارد دانشکده ادبیات شد و به عنوان رئیسانجمن دانشجویان فلسطین انتخاب گردید.

این مقام بلند پایه جبهه خلق در سال 1967 به اسارت نظامیان اسرائیلی درآمد و به مدت سه سال درزندان صهیونیستی حبس شد، مقامات رژیم صهیونیستی او را در سال 1971 به اردن تبعید کردند. ویاز آنجا به کشورهای لبنان، سوریه، عراق و الجزایر سفر کرد و با تعدادی از رهبران عربدیدار کرد.

وی در سال 1996 برای شرکت در نشست شورای ملی فلسطین که در غزه برگزارشده بود به فلسطین برگشت و به عنوان نائب رئیس این شورای انتخاب گردید.

تیسیرقبعه امروز پنجشنبه در امان ـ پایتخت اردن ـ درگذشت.

لینک کوتاه:

کپی شد