یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ارتش صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه غزه هر روز 10 کودک می کشت

یکشنبه 31-جولای-2016

یک نویسنده اسرائیلی بااشاره به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات حقوق بشر در فلسطین اشغالیموسوم به “بتسیلم” اعلام کرد که ارتش صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزهغزه در تابستان سال 2014 میلادی 546 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، گدعون لیوی خاطر نشان کرد که «تصوراین مساله سخت است که ارتش در هر روز (از جنگ غزه) بیش از 10 کودک را کشته باشد.»

وی افزود:« این اطلاعاتباید از سوی جامعه اسرائیلی مورد توجه قرار می گرفت و مایه نگرانی آنها می شد.اعضای جامعه باید بحث های گسترده ای درباره این مساله می کردند، اما توجهی به آننشان ندادند.»

لیوی خاطر نشان کرد که «اگردر هر گوشه از دنیا یک فاجعه طبیعی روی می داد، بیش از این جنایت که محل وقوع آن کمتراز یک ساعته با تل آویو فاصله داشت، باعث نگرانی و تحریک احساسات انسان دوستانه دراسرائیل می شد.»

وی تاکید کرد که اکثریت اینکودکان در بمباران های هوایی یا در اثر حملات توپخانه ای ارتش صهیونیستی کشته شدندو نظامیان و خلبانان صهیونیست در نمایشگرهای سیستم های نظامی الکترونیک و هوشمندخود این کودکان را در حال بازی در سواحل یا در داخل منازل ساده شان و یا حتی درزمان خواب یا در حالت فرار می دیدند و با این وجود ماشه جنگ افزارهای خود را فشارداده و صدها کودک را به خاک و خون کشیدند.

این نویسنده صهیونیست درادامه اعلام کرده است که 90 هزار فلسطینی ساکن غزه همچنان بی سرپناه هستند و از دوسال پیش در منازل تخریب شده و حلبی آبادها زندگی می کنند، اما نیازی به ادامهتشریح جزئیات این فاجعه نیست؛ چرا که «در اسرائیل گوش کسی به این حرف ها بدهکارنیست.»

وی افزود:« مساله ای که نمیتوان آنرا درک کرد، این است که اسرائیلی ها با این آمارها و داده های مربوط به جنگ51 روزه غزه چطور می توانند به زندگی خود ادامه داده و همچنان از خودشان راضیباشند. چطور با مرور زمان حتی یک لحظه هم دلشان به درد نمی آید؟ آنها چطور ارتشیرا که 2 سال پیش کودکان را به خاک و خون کشیده است، به عنوان اخلاق مدارترین ارتشدر جهان یاد می کنند؟ درباره جامعه و “کشوری” که چنین بحث هایی در آنمطرح است؛ چطور می توان فکر کرد؟»

لینک کوتاه:

کپی شد