شنبه 21/سپتامبر/2024

همبستگی 100 اسیر فلسطینی با اسیر بلال کاید

دوشنبه 1-آگوست-2016

شماراسرای فلسطینی که به نشانه همبستگی با اسیر “بلال کاید” در چهل و هشتمینروز اعتصاب غذای وی، دست به اعتصاب غذا زده اند، به 100 نفر رسید که در میان آنهانام احمد سعدات دبیر کل اسیر جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم دیده می شود.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسسه رسیدگی به حقوق اسرای فلسطینی”ضمیر” اعلام کرد که بلال کاید با توجه به تشدید اقدامات امنیتی علیهخود خواستار انتقال به زندان شده است تا در کنار دیگر اسرایی که به تازگی به منظورهمبستگی با وی دست به اعتصاب غذا زده اند، باشد.

فرحبیادسه وکیل موسسه ضمیر پس از دیدار با بلال کاید اعلام کرد که وی نمی خواهد ازدیگر اسرا دور باشد و خواستار نگهداری در کنار آنها شده است. کاید پس از مخالفتقاضی دادگاه نظامی با دادخواست استیناف خود علیه حکم بازداشت اداری تصمیم به تشدیداقدامات خود در مخالفت با بازداشت ظالمانه اش گرفته است.

ایناسیر فلسطینی از دردهای شدید در سر و معده اش رنج می برد و بارها آزمایش های پزشکیانجام داده است که نشان داده اند قلب وی در حال کوچک شدن است و احتمال سکته ویوجود دارد و از همین رو، پزشکان به وی اجازه داده اند که در یک روز تنها یک لیترآب بخورد.

موسسهضمیر اعلام کرد که احمد سعدات دبیر کل اسیر جبهه خلق از دیروز یکشنبه به نشانههمبستگی با بلال کاید دست به اعتصاب غذا زده اند و اداره زندان های صهیونیستی بهمحض اعلام اعتصاب غذای وی، او را به سلول انفرادی در زندان ریمون انتقال داد.

درهمین راستا، نزدیک به 100 اسیر فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی به نشانههمبستگی با اسیر بلال کاید، دست به اعتصاب غذا زده اند و اداره زندان هایصهیونیستی هم در مقابل، دست به اقدامات سرکوبگرانه و اعمال مجازات علیه آنها گرفتهاست که از جمله آنها می توان به انتقال اجباری اسرا به سلول های حبس انفرادی یازندان های دیگر، محروم کردن آنها از زنگ های تنفس، اعمال جرایم مالی، محروم کردنآنها از دیدار خانواده هایشان و بستن بخش های محل نگهداری اسرا و تفتیش مداوم آنهااشاره کرد.

این موسسهحقوق بشری اعلام کرد که تداوم بازداشت کاید در شرایط نامساعد و مغایر رفتارانسانی، نقض شدید توافقنامه های بین المللی است. موسسه ضمیر در همین راستا خواستارآزادی فوری بلال کاید و توقف اقدامات ظالمانه علیه اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینیشد.

لینک کوتاه:

کپی شد