جمعه 20/سپتامبر/2024

تحلیلگر صهیونیست: وضعیت بد اقتصاد غزه احتمال وقوع جنگ را افزایش می دهد

سه‌شنبه 2-آگوست-2016

یک تحلیلگر امنیتی صهیونیست تاکید کرد که وخامت اوضاعاقتصاد غزه بزرگ ترین تهدید پیش روی آتش بس در این منطقه است و همین مساله موجبشده است تا هم جنبش حماس و هم رژیم صهیونیستی آتش بس در این باریکه را موقت و نسبیبدانند و این در حالی است که دو طرف سعی می کنند از جنگ 51 روزه در غزه درسبگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان معاریو، یوسی میلمان تحلیلگر نظامی صهیونیست که با نهادهای امنیتی رژیمصهیونیستی نیز ارتباط نزدیکی دارد، تصریح کرد که وضعیت اجتماعی حاکم بر غزه بسیاروخیم است و نزدیک به 2 میلیون نفر در این باریکه از وضعیت بسیار ناگواری رنج میبرد.

میلمان اظهار داشت که حدود 2 میلیون نفر در مساحت 365کیلومتر مربع در نوار غزه زندگی می کنند و این باریکه سومین مکان در دنیا از نظرتراکم جمعیتی است و تا 4 سال آینده جمعیت آن به مرز 2.3 میلیون نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد که مصر به هیچ وجه در پی راه حل برای بهبوداوضاع ناگوار انسانی در باریکه غزه نیست، زیرا قاهره مرزهای غزه را بسته و وارداتو صادرات کالا در این منطقه تقریبا متوقف شده است و بدین گونه مصر ساکنان غزه رامجبور کرده است برای تردد و تامین نیازهای خود به رژیم صهیونیستی نیازمند باشند کهاین بدین معناست که فاجعه و بحران انسانی در نوار غزه نیازمند مداخله در بخشاقتصاد این منطقه به منظور جلوگیری از وقوع جنگی دیگر میان حماس و تل آویو است.

این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد که در شرایطی که حماسهیچ تغییری در مواضع ثابت خود در قبال رژیم صهیونیستی ایجاد نکرده است و به هیچوجه نمی خواهد کوچکترین امتیاز سیاسی به این رژیم بدهد، بنابر این تصمیمی به ورودبه جنگی دیگر با این رژیم ندارد اما با این حال همچنان به ارتقای توان نظامی خود وآمادگی برای هرگونه جنگی در آینده ادامه می دهد.

یوسی میلمان جلوگیری از وقوع جنگی دیگر در غزه را منوط بهتوان بازدارندگی رژیم صهیونیستی، ایجاد ایست بازرسی های بیشتر، مقابله با تونل هایحماس و بهبود و تقویت جبهه داخلی این رژیم دانست.

لینک کوتاه:

کپی شد