جمعه 20/سپتامبر/2024

هنیه: انتخابات شهرداری ها باید در موعد مقرر برگزار شود

جمعه 5-آگوست-2016

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین”حماس” بر ضرورت برگزاری انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی در موعدمقرر ( اکتبر آینده) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، اسماعیلهنیه در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد عبدالله بن عمر در شهر غزه تاکید کردکه ما خواستار برگزار قاطعانه و شفاف انتخابات شهرداری ها در موعد مقرر هستیم ونباید اعتنایی به درخواست برخی طرف ها جهت تعویق و یا حتی لغو آن داده شود.

هنیه تاکید کرد که جنبش متبوعش به خاطر حمایت از ثبات وپایداری ملت فلسطین و بازگذاشتن عرصه برای تمامی کسانی که خواستار خدمت به ملتفلسطین و کاستن از حجم رنج و محنت های آنان هستند، در انتخابات شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات تاکید کرد که ما به مشارکتمدنی و سیاسی و ایجاد تغییر در اوضاع سیاسی فلسطین و خروج از رکود و بحران های پیشرو پس از تعطیل ماندن توافقنامه های آشتی ملی و انتخابات سراسری ایمان داریم.

هنیه برگزاری انتخابات شهرداری ها را امری کاملا ضروری برایسر و سامان دادن به اوضاع داخلی و سیاسی فلسطین خواند و هدف رقابت بر سر تصدی پستو سمت نیست، بلکه هدف ما خدمت رسانی به ملت فلسطین است.

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنانش خواستار حمایت یکپارچهو همه جانبه ملت فلسطین از اسرای فلسطینی در نبرد کرامت 2 در زندان های رژیم صهیونیستیشد.

هنیه خواستار راه اندازی یک تحرک دیپلماتیک در کشورهای عربیبه منظور اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی و حمایت از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی شد وتاکید کرد که مقاومت همچنان برگ برنده های خود را حفظ کرده و بر حفظ اسرار خود تاامضای توافقنامه مبادله اسرا و آزادی اسرای فلسطینی از بند رژیم صهیونیستی اصراردارد.

هنیه تاکید کرد که مساله اسرا همواره در راس اولویت هایرهبران حماس بوده است. وی نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل برای صدور قطعنامه ایدر حمایت از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و حقوق قانونی و انسانیآنان و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه آنان را خواستار شد.

از سوی دیگر، هنیه بار دیگر احداث بندر در غزه را حق مسلمملت فلسطین دانست.

لینک کوتاه:

کپی شد