یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از احتمال اسارت یک افسر شاباک توسط حماس

یکشنبه 7-آگوست-2016

سازماناطلاعات رژیم صهیونیستی “شاباک” به شدت نگران اسارت احتمالی یکی از افسران خود به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه و به ویژه جنبش مقاومت اسلامی”حماس” است که گفته می شود ماه گذشته از مرزهای باریکه غزه وارد اینمنطقه شده است و ارتباط وی با شاباک قطع شده است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های صهیونیستی ماه گذشته اعلام کردند که یکبادیه نشین از مرزهای باریکه غزه عبور کرده و در داخل این منطقه ناپدید شده است،اما افشاگری امروز یکشنبه روزنامه صهیونیستی معاریو نشان می دهد که شاباک حسابدیگری روی این جوان بادیه نشین که گفته می شود نامش “جمعه ابو غنیمه”است، باز کرده بود.

بهگزارش این روزنامه، شاباک به این جوان ماموریت نفوذ در داخل تشکیلات یکی از گروههای مقاومتی در نوار غزه به منظور کسب اطلاعات و جاسوسی برای این سازمان را دادهبود، اما بعدا مشخص شد که جنبش حماس این فرد را بازداشت کرده است و سرهنگ”لیئور لوتان” مسئول رسیدگی به وضعیت نظامیان اسیر و ناپدید شده ارتشصهیونیستی او را جزو نظامیان اسیر صهیونیست به شمار آورده است.

تحلیلگرمسائل صهیونیستی در مرکز اطلاع رسانی فلسطین در واکنش به این گزارش معاریو واظهارات سرهنگ لیئور خاطر نشان کرد که شاباک قصد وارد کردن ابو غنیمه به نوار غزهو دسترسی به اطلاعات حساس و شاید کسب اطلاعات مورد نیاز درباره شمار نظامیانصهیونیست اسیر مقاومت را داشت، اما این جاسوس شاباک لو رفت و اسرائیل مجبور بهاعتراف به اسارت وی و طرح این ادعا شد که وی به صورت خودخواسته وارد غزه شده است.

ویافزود که احتمال دارد ابو غنیمه از افسران شاباک باشد که در قالب کمیته پیگیریوضعیت نظامیان اسیر صهیونیستی یا کسب اطلاعات لازم درباره مقاومت در غزه وارد اینمنطقه شده بود و ماموریت کاملا اطلاعاتی داشت، اما رژیم صهیونیستی می می خواهد اینشکست خود را در قالب ورود خودخواسته و فرد عادی بودن این فرد توجیه کند، ولی باتوجه به کنترل مناطق مرزی فلسطین اشغالی توسط نظامیان و عناصر امنیتی صهیونیستیاین ادعا قابل قبول نیست.

وی افزودبه احتمال زیاد این فرد یکی از افسران شاباک است که با اسم مستعار و تشکیلاتی شبیهبه افراد بادیه نشین وارد غزه شده است، اما شکست این عملیات باعث شده است رژیمصهیونیستی مدعی شود وی خود از مرز به سمت باریکه غزه فرار کرده است و امروز او راجزء صهیونیست های اسیر قلمداد می کند.

گفتنیاست که مقاومت فلسطین در راستای سیاست راهبردی خود مبنی بر عدم اعطای هر گونهاطلاعات مجانی به رژیم صهیونیستی درباره نظامیان اسیر یا ناپدید شده آن، از هرگونه اظهار نظر درباره سرنوشت این فرد که تل آویو از عبور وی از مرزهای غزه خبرداده بود، خودداری کرده است. البته گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبشحماس قبلا طی فایل ویدیوئی مربوط به سخنرانی ابو عبیده سخنگوی این گردان ها، بنریرا پشت سر وی نصب کرده بود که از اسارت 4 نظامی صهیونیست نزد این جنبش خبر می دادو در صورت صحت اخبار مراجع صهیونیستی، “ابو غنیمه” پنجمین اسیر صهیونیستنزد مقاومت خواهد بود.

لینک کوتاه:

کپی شد