شنبه 21/سپتامبر/2024

چرا رژیم صهیونیستی دست به سرکوب نهادهای بین المللی در نوار غزه می زند؟

شنبه 13-آگوست-2016

رژیم صهیونیستی در راستای تخریب وجهه موسسه ها و نهادهایبین المللی فعال در نوار غزه تلاش می کند و به آنها انگ تروریست می چسباند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ناظرانسیاسی بر این باورند که این رفتار ظالمانه اسرائیل موجب تنگ تر شدن حلقه محاصره باریکه غزهمی گردد، محاصره ای که وارد دهمین سال شدهاست.  
دستگاه قضایی اسرائیل روز پنجشنبه گذشته محمد الحلبی رئیسدفتر موسسه “نگاه جهانی” در نوار غزه را به انتقال ده ها میلیون دلار بهجنبش مقاومت اسلامی حماس متهم کرد. ارتش اسرائیل او را در پانزدهم ژوئن گذشته بازداشتکرد.
سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی “شاباک”روز سه شنبه گذشته جزییات بازداشت وحید البورش به اتهام فعالیت برای جنبش مقاومتاسلامی حماس در موسسه وابسته به سازمان ملل UNDP را منتشر کرد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تکذیب این ادعاها،تاکید کرد که این ادعاها بی پایه و اساس است.  
در همین راستا، یک کارشناس اقتصاد سیاسی فلسطین گفتکه تمامی نهادها و موسسه های بین المللی با اجازه اسرائیل در کرانه باختری و نوارغزه فعالیت می کنند.  
عادل سماره افزود که این موسسه ها و نهادهادر چارچوب سیاست ها و برنامه های تعیین شده توسط اسرائیل فعالیت می کنند که بهموجب این سیاست ها و برنامه ها رژیم اشغالگر قدس اجازه دخالت در امور این موسسه ونهادها و سازمان ها و تعیین تکلیف برای آنها را دارد.
وی توضیح داد که هدف رژیم اشغالگر صهیونیستی ازبه راه انداختن جنگ رسانه ای و تبلیغاتی علیه این نهادها و موسسه ها از بین بردن ملتفلسطین است، سران تل آویو بر این باورند که باید تمامی نهادهای فعال در راستایخدمت به ملت فلسطین را از بین برد.

وی یادآور شد که دلیل اینگونه رفتارهایخصمانه و نژاد پرستانه اسرائیل به عدم قاطعیت سازمان ملل و نرمش آن در قبال رژیماشغالگر قدس بر می گردد.
این کارشناس فلسطینی اظهار داشت:« با توجه بهشرایط نابسامان جهان عرب و عرصه بین الملل، رژیم صهیونیستی در راستای سرکوب و ازبین بردن مردم نوار غزه تلاش می کند، مردمی که در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیستاز خویشتن دفاع می کنند.»
این کارشناس فلسطینی در خصوص نقش موسسه ها ونهادهای بین المللی فعال در نوار غزه در زمینه توسعه این منطقه جنگ و بحران زده خاطرنشانساخت که این نهادها و سازمان ها به خاطر سرکوبگری های اسرائیل نمی توانند ماموریتو رسالت خود را که همان توسعه این منطقه جنگ زده است انجام دهند.

وی که به مدت سه سال در بخشمطالعات موسسه UNDP کار کرده است، تصریح کرد:« مانتوانسته ایم یک طرح و برنامه و پروژه واقعی را برای خدمت به فلسطینیان به مرحله اجرادرآوریم، هر طرحی که به آن فکر می کنید باید با موافقت طرف صهیونیستی به اجرادرآید.» 

از سوی دیگر، کارشناس مسائل اسرائیلی اظهارداشت که دانی دانون نماینده دایم اسرائیل در سازمان ملل در جریان نشستی گفت کهنهادهای بین المللی فعال در نوار غزه با اسرائیل مخالفند.

عمر جعاره ادامه داد که بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز در جریان سخنرانی اخیرش در سازمان ملل این سازمانها و نهادها را مخالف اسرائیل خواند.
وی خاطرنشان ساخت که اسرائیل از رهگذر اینسیاست ظالمانه در راستای تنگ تر کردن حلقه محاصره غزه تلاش می کند. رژیم صهیونیستیمی خواهد رنج و محنت های مردم نوار غزه را تشدید بخشد.  

از سوی دیگر، یک تحلیلگر اسرائیلی گفت کهاسرائیل با نشانه رفتن نهادها و موسسه ها و سازمان های بین المللی فعال در باریکهغزه به تحریم اقتصادی مردم این منطقه جنگ و بحران زده شدت بخشیده است، این نهادها و موسسه ها و سازمان ها از طریق اجرای برخی پروژه هاو طرح های بشردوستانه در جهت کاهش رنج و محنت های فلسطینیان انجام می دهد. 

ابراهیم المدهون ادامه داد که اسرائیل بهبهانه اینکه نهادها و موسسه های بین المللی فعال در نوار غزه با مقاومت ارتباطدارند سعی می کند فعالیت های این نهادها و موسسه ها و سازمان ها را مختل کند.

وی خاطرنشان ساخت که اسرائیل می خواهد ازطریق ایجاد جنجال رسانه ای گسترده فعالیت های بشردوستانه در نوار غزه را مختل کند. 

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی سیاست “ایجاد تردید”و مختل کردن روند فعالیت های نهادها و موسسه های امداد رسانی را در پیش گرفته است.

لینک کوتاه:

کپی شد