جمعه 20/سپتامبر/2024

هشدار نهاد فلسطینی درباره اجرای طرح یهودی سازی جدید در قدس

پنج‌شنبه 18-آگوست-2016

کمیته اسلامی مسیحی حمایت از قدس و مقدسات امروز پنجشنبه دربارهطرح جدید رژیم صهیونیستی در زمینه یهودی سازی دروازه اصلی شهر بیت المقدس هشدار داد.

حنا عیسی دبیر کل این کمیته با صدور بیانیه ای که نسخه از آن دراختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که این طرح در ادامه تحرکاتاسرائیل برای یهودی سازی شهر قدس و محو هویت و آثار و نشانه های عربی و اسلامیآن قابل تفسیر است.

بر اساس این بیانیه، طرح مذکور در مساحتی بالغ برا 720 هزار مترمربع به اجرا در می آید و اظهاراتاخیر نیربرکات شهردار اسرائیلی قدس مبنی بر اینکه این شهر طی چند سال آینده بهمرکز تجاری بزرگ مبدل می شود نشانگر تصمیم تل آویو برای یهودی سازی شهر بیت المقدسو تغییر هویت آن است که این اقدام به مثابه نقض قوانین بین المللی است.

در این بیانیه می خوانیم که اسرائیل شبانه روز در جهت تبدیل قدس بهپایتخت ابدی اسرائیل تلاش می کند، هدف رژیم صهیونیستی از تسریع روند شهرک سازی وساخت دیوار حایل یهودی سازی بیت المقدس است.  

این کمیته از نهادها وسازمان های بین المللی؛ به ویژه سازمان ملل و یونسکو و اتحادیه عرب خواست تا دشمن صهیونیستی را برای خاتمه دادن به تعرضات اشغالگران صهیونیست به شهر قدس تحتفشار قرار دهند. 

لینک کوتاه:

کپی شد