شنبه 21/سپتامبر/2024

بازگشایی گذرگاه رفح از شنبه تا پنجشنبه هفته آینده

چهارشنبه 24-آگوست-2016

دولت مصر به نهادهای بین المللی اعلام کرده استکه گذرگاه رفح در مرزهای خود با نوار غزه را به مدت 6 روز از شنبه تا پنجشنبه هفتهآینده باز خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مراجع مصریدر روزهای بازگشایی گذرگاه رفح به افراد نیازمند سفر به خارج، دانشجویان، دارندگانگذرنامه های خارجی و مجوزهای اقامت در خارج اجازه سفر از غزه به مصر و بالعکس راخواهند داد.

این گروه از مسافران طی روزهای شنبه تا دوشنبهاجازه تردد از طریق گذرگاه رفح را دارند و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه مختص سفر اولینگروه از حجاج نوار غزه به سرزمین وحی است.

منابع آگاه فلسطینی همچنین اعلام کردند که مصرگذرگاه رفح را برای دومین بار پس از عید سعید قربان باز خواهد کرد تا حجاج فلسطینیبتواند به نوار غزه بازگردند.

این منابع تاکید کردند که مصر تدابیر لازم برایتضمین سفر و خروج حجاج فلسطینی از طریق گذرگاه رفح و انتقال آنها به فرودگاه بینالمللی قاهره را اتخاذ کرده است تا این افراد بتوانند برای ادای مناسک حج راهیسرزمین وحی شوند.

گفتنی است که نظام مصر به بهانه های امنیتی گذرگاهرفح را در اکثر روزهای سال به روی ساکنان منطقه محاصره شده غزه می بندد و تنها دربرخی مناسبت ها و مقاطع اسثنایی آنرا باز می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد