یکشنبه 22/سپتامبر/2024

رقابت ترامپ و کلینتون بر سر کسب آرای صهیونیست ها

دوشنبه 29-آگوست-2016

بزرگ ترین ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهانتخابات ریاست جمهوری آمریکا هفته گذشته در تل آویو افتتاح شد و قرار است هفتهآینده ستاد تبلیغاتی جدید او که چهارمین ستاد خواهد بود در کرانه باختری افتتاحشود. هدف اصلی ترامپ آنگونه که زیوکا بروت مدیر کمپین تبلیغاتی وی در رژیمصهیونیستی گفته، افتتاح 5 ستاد تبلیغاتی در فلسطین اشغالی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس برآوردهای انجامشده، حدود 350 هزار نفر که تابعیت آمریکایی دارند و حق رای دارند در فلسطین اشغالیساکن هستند یعنی 5 درصد از ساکنان فلسطین اشغالی.

همچنین بر اساس برآوردها و آمارها، 15 درصد از یهودیان ساکنکرانه باختری یعنی حدود 60 هزار نفر دارای تابعیت آمریکایی هستند. این در مقایسهبا جمعیت آمریکا که 300 میلیون نفر حق رای دارند، قطره ای در دریا است.

اگر واقعا اینگونه است، چرا جمهوری خواهان درصدد سرمایهگذاری در خارج از آمریکا هستند آن هم در جایی که توان انتخاباتی آن تقریبا صفراست.آنانکه گمان می کنند آرای رژیم صهیونیستی تاثیری بر نتایج انتخابات ریاستجمهوری آمریکا نخواهد داشت، باید بدانند که در سال 2000 اختلاف آرای آل ور و جورجبوش در ایالت فلوریدا کمتر از 600 رای بود که به قول مدیر ستاد تبلیغاتی ترامپ،اگر از 15 هزار رای دهنده آمریکایی که در فلسطین اشغالی بودند، تنها 600 نفر رایمی دادند می توانستند تاریخ آمریکا را تغییر دهند.

اما دلیل دیگری نیز در رابطه با اهتمام ویژه ترامپ به آرایآمریکایی های مقیم فلسطین اشغالی وجود دارد و آن اینکه نتایج انتخابات اخیر در رژیمصهیونیستی نشان داد که اکثریت رای دهندگان تمایل دارند به نامزدهای تندرو و راستگرا رای دهند. رژیم صهیونیستی تنها رژیم خارج از آمریکا است که بیشتر رای دهندگانبه سمت جریان ها و احزاب راست گرا یعنی جمهوری خواهان تمایل دارند بنابر این،احتمال دارد هر رای دهنده در فلسطین اشغالی به احتمال 80 درصد به جمهوری خواهانرای دهد.

در واقع، کلینتون در شرایط کنونی با سختی های زیادی برایکسب آرای یهودیان متدین رو به رو است به گونه ای که برخی رسانه های صهیونیستی وابستهبه جریان های مذهبی چه در فلسطین اشغالی و چه در آمریکا از انتشار تصاویر نامزد زنانتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حتی ذکر نام او به سبب برخی مسائل دینی خودداری میکنند.

در مقابل، ترامپ به هر شیوه ای در تلاش برای کسب آراییهودیان مقیم آمریکا است بدون اینکه در تبلیغات انتخاباتی خود  نامی از “اسرائیل” ببرد.

مدیر کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ عنوان کرده است که 50ایالت در آمریکا وجود دارد و رژیم صهیونیستی ایالت 51 ام آمریکا است که از این سخنمی توان به اوج اهتمام اعضای کمپین تبلیغاتی ترامب به کسب آرای یهودیان آمریکاییالاصل در فلسطین اشغالی پی برد و به رغم این، ترامپ فعلا تصمیمی برای سفر بهفلسطین اشغالی ندارد اما اعضای ستاد تبلیغاتی او گفته اند که تا زمان برگزاریانتخابات هر امری ممکن و محتمل است.

لینک کوتاه:

کپی شد