شنبه 21/سپتامبر/2024

جبهه خلق: اسلو 78 درصد از خاک فلسطین را بر باد داد

چهارشنبه 14-سپتامبر-2016

یکرهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که امضای توافقنامه اسلو فاجعه ای برایمساله فلسطین و ضربه ای زهر آلود بر پشت ملت فلسطین بود که هنوز هم از آثار وفجایع ناشی از آن رنج می برد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد برکات طی گفتگویی که دایره اطلاع رسانی جبههخلق منتشر کرد، خاطر نشان ساخته است که مقامات بانفوذ سازمان آزادی بخش فلسطین”ساف” در اتاق های تاریک بر حقوق ملت فلسطین چوب حراج زدند و با ضربه ایکه به انتفاضه مردمی بزرگ فلسطینیان زدند، دستاوردهای تاریخی آنرا که به قیمتریخته شدن خون و مبارزات ملت فلسطین به دست آمده بود، بر باد دادند.

ویافزود توافقنامه اسلو در واقع یک “سند تسلیم” بود که مقامات ساف به رژیمصهیونیستی تقدیم کردند و نظام های مرتجع عربی هم از آن حمایت نمودند.

برکاتتاکید کرد که مقامات فلسطینی با امضای توافقنامه اسلو از 78 درصد اراضی فلسطین چشمپوشی کردند و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را که جوهره اصلی منازعه فلسطینی ـصهیونیستی به شمار می رود، در معرض تهدید قرار دادند و امروز ملت فلسطین اسیرتعهدات امنیتی، سیاسی و اقتصادی ناشی از این توافقنامه شده است.

وی ضمندرخواست شکستن قید و بند توافقنامه اسلو و تعهدات سیاسی، امنیتی و اقتصادی آناظهار داشت که این توافقنامه بیانگر اراده ملت ما نیست، بلکه تصمیمی است که یک سریافرادی که تصمیمات سیاسی را به انحصار خود درآورده بودند، اتخاذ کردند.

اینرهبر جبهه خلق تصریح کرد که مهمترین هدف توافقنامه اسلو نابودی و ضربه زدن بهانتفاضه بزرگ ملت فلسطین بود که رژیم صهیونیستی سال ها از مقابله با آن عاجز ماندهبود و خطری بزرگ برای منافع آمریکا و نظام های مرتجع منطقه به شمار می رفت.

لینک کوتاه:

کپی شد