جمعه 20/سپتامبر/2024

دستور لیبرمن برای تحریم فرستاده صلح ویژه سازمان ملل

پنج‌شنبه 15-سپتامبر-2016

وزیر جنگ رژیمصهیونیستی به کارکنان این وزارتخانه و پرسنل ارتش صهیونیستی دستور داد نیکولایملادینوف فرستاده صلح ویژه سازمان ملل متحد را تحریم و از هر گونه تعامل و ارتباطبا او خودداری کنند.

به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، اویگدور لیبرمن در واکنشبه انتقادهای شدید ملادینوف از رفتار رژیم صهیونیستی در تمامی مسائل مربوط به شهرکهای صهیونیست نشین و تعامل با فلسطینیان و نیز انتقادات وی از خود وزیر جنگ(لیبرمن) دستور تحریم هر گونه رابطه با او را صادر کرد.

ملادینوف دو هفتهقبل در شورای امنیت اعلام کرده بود که گسترش ساخت و سازهای غیر قانونی در شهرک هایصهیونیست نشین از موانع اصلی بر سر راه تحقق صلح در فلسطین است و ما شاهد افزایشتصویب طرح های شهرک سازی و تخریب منازل فلسطینیان هستیم.

دفتر بنیامیننتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در آن زمان با صدور بیانیه ای شدید اللحنمدعی شده بود که اظهارات ملادینوف تحریف تاریخ و قوانین بین المللی است و باعث دورتر شدن تحقق صلح در فلسطین می شود.

دفتر نتانیاهو همچنیناعلام کرده بود که «مانع اصلی بر سر راه صلح (در فلسطین) تلاش های بی وقفه برایتکذیب ارتباط یهودیان با سرزمین تاریخی خود و مخالفت سرسختانه با پذیرش این مسالهاست که آنها در این سرزمین غریبه و بیگانه نیستند.»

گفتنی است که رژیمصهیونیستی بارها در قبال انتقادات مراجع بین المللی و اروپایی از شهرک سازی هایخود در اراضی اشغالی فلسطین چنین واکنش هایی را از خود نشان داده است و در گذشتهدر واکنش به حمایت اتحادیه اروپا از جنبش بین المللی تحریم کالاهای صهیونیستی،خواستار عدم تعامل نهادهای زیر مجموعه وزارت خارجه این رژیم با اتحادیه اروپا در زمینهروند سازش شده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد