شنبه 21/سپتامبر/2024

دیدار محمود عباس با رئیس جمهور ونزوئلا

شنبه 17-سپتامبر-2016

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه با نیکولاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلادر کارکاس ـ پایتخت این کشور ـ دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس در این دیدار، مادورو را درجریان آخرین تحولات مساله فلسطین و اوضاع سخت فلسطین در سایه تداوم تجاوزات، شهرکسازی ها و حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی پناه فلسطینی و مقدسات فلسطینقرار داد.

طرفین همچنین در این دیدار روابط دو جانبه فلسطین و ونزوئلا و راه های توسعهاین همکاری ها در عرصه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور ونزوئلا در این دیدار از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینبه خاطر شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد قدردانی کرد و عباس نیز ابراز امیدواریکرد که این اجلاس با موفقیت برگزار شود.

عباس دیروز جمعه به منظور شرکت در هفدهمین دوره اجلاس سران جنبش عدم تعهد واردکاراکاس شد و انتظار می رود در این اجلاس که در شهر “بورلامار” در جزیرهمارگاریتا برگزار خواهد شد، آرا و دیدگاه های اعضا و اولویت های این جنبش دربارهمسائل مهم از جمله اوضاع سوریه، لیبی و یمن، راه های مبارزه با تروریسم و افراطیگری، مسائل اقتصادی و توسعه محور مانند تغییر شرایط آب و هوایی، برنامه های توسعهدر مرحله پس از سال 2015 و امنیت غذایی مورد بررسی قرار گیرد و بیانیه ویژه ایدرباره مساله فلسطین با تاکید بر موضع ثابت این جنبش در قبال آن صادر شود.

ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، زیاد ابو عمرو معاون نخستوزیر، نبیل ابو ردینه سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان، مجدی خالدی مشاور رئیستشکیلات در امور دیپلماتیک و لیندا صبح سفیر فلسطین در ونزوئلا عباس را در این سفرهمراهی می کنند.

گفتنی است که ونزوئلا در این اجلاس ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را برای سهسال آینده از جمهوری اسلامی رئیس دوره فعلی این جنبش تحویل خواهد گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد