دوشنبه 23/سپتامبر/2024

روحانی:حمایت از فلسطین در صدر اصول سیاست خارجی ایران است

یکشنبه 18-سپتامبر-2016

رئیس‌جمهور ایران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم و آرمان‌های فلسطین را براساس اعتقادات دینی و ارزش‌های والای ملی و انسانی، در صدر اصول سیاست خارجی خود قرار داده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور ایارن دیروز شنبه در هفدهمین اجلاس رؤسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در جزیره مارگاریتای ونزوئلا طی سخنانی اظهارداشت: جناب آقای رئیس جمهور نیکولاس مادرو، سران کشورها، نمایندگان دولت‌ها، عالیجنابان، خانم‌ها، آقایان بسیار خوشبختم که ما به عنوان رهبران و نمایندگان دولت‌های کشورهای عضو و ناظر جنبش عدم تعهد بار دیگر فرصت یافته‌ایم تا گردهم آییم و در مورد نگرانی‌ها و منافع مشترک‌مان مشورت کرده و آخرین تحولات در سطح دو جانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار بدهیم.

وی افزود:‌ اینک ضمن خوش‌آمدگویی به همه شرکت‌کنندگان محترم در این نشست مهم با کمال مسرت هفدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد را افتتاح می‌کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد: رؤسای محترم کشورها، نمایندگان دولت، وزرای محترم، خانم‌ها و آقایان در ابتدا مایلم قدردانی دولت جمهوری اسلامی ایران را از ملت و دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا به خاطر مهمان‌نوازی صمیمانه نسبت به این جانب و هیأت همراه در خلال برگزاری هفدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد اعلام کنم.

روحانی تأکید کرد: در دوره 4 ساله‌ای که ایران افتخار ریاست جنبش عدم تعهد را داشت با استفاده از امکانات و توان خود ظرفیت‌های جنبش را در جهت اهداف عالی آن و افزایش کارایی مجموعه نهادهای وابسته به کار گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد